احمد رجایی گفت: در ۲ ماه گذشته ضمن احرای این طرح و با تقویت گشتهای نظارتی و باززرسی بیش از ۵۰۰۰ بازرسی مشترک از واحدهای صنفی استان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۹۳۲ پرونده تخلف صنفی شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه بازرسی و نظارت موضوع رضایتمندی مردم در اولویت است اظهار داشت: خروجی نظارتها و بازرسی از بازار و صنوف باید بازخورد مناسب داشته باشد.
رجایی افزود: بیشترین نارضایتی مردم در سطح بازار استان ناشی از عدم نصب نرخنامه و نبود نرخ مصوب و مشخص در واحدهای صنفی ارایه دهنده خدمات میباشد.
وی با اشاره به برنامه ساماندهی نرخگذاری کالا و خدمات در اداره کل صمت استان بوشهر عنوان کرد:نرخگذاری برای طیف وسیعی از کالاها و خدمات انجام شده و تعداد زیادی از صنوف از جمله تعمیرکاران اتومبیل در حال حاضر دارای نرخ مصوب هستند که باید نرخنامه مربوطه را در واحد صنفی خود و در محل رویت مشتریان نصب کنند.
رجایی اثربخشی نظارت و بازرسی بر قیمت کالا و خدمات را از رویکردهای فعالیت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان بوشهر دانست و اضافه کرد: در این راستا گشتهای مشترک این سازمان در تعامل و هم افزایی با کلیه دستگاههای هم خانواده و همکار تحت عنوان «طرح نظارتی ۱۰ در ۱۰» از دی ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: در «طرح نظارتی ۱۰ در ۱۰» با محوریت اداره کل صمت روزانه و به صورت همزمان ۱۰ گشت مشترک در ۱۰ شهرستان استان بوشهر انجام میشود.
رجایی اضافه کرد: با اجرای «طرح نظارتی ۱۰ در ۱۰» وضعیت نظارت و بازرسی بر بازار هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی دارای رشد قابل توجهی بوده است به گونه عملکرد دو ماه اخیر معادل بیش از ۳۰ درصد عملکرد ۱۱ ماهه گذشته بوده است؛ و از طرفی بر اساس بازخوردهای دریافتی از جامعه و دستگاههای نظارتی، این طرح رضایت مندی مناسبی از وضعیت حضور دستگاههای نظارتی در بازار برای همشهریان عزیز ایجاد کرده است که امیدواریم با ادامه طرح شاهد بهبود این وضعیت باشیم.
نظرات
0