گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مهمترین راه پیشگیری از بیماری گال رعایت بهداشت فردی و محیط است
کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بهترین و مهمترین راه پیشگیری از بیماری گال رعایت اصول بهداشت فردی و محیط است.

اکبر ارمکان افزود: گال نوعی بیماری پوستی است که توسط  حشره‌ای بسیار ریز و میکروسکوپی به نام هیره خارشی ایجاد کرده و می‌تواند ماه ها روی پوست زندگی و روی سطح پوست  تخمک گذاری و تولید مثل کند.
ارمکان بیان کرد: این حشره وقتی برای تخم‌ریزی وارد پوست می‌شود می تواند باعث ایجاد دانه‌های پوستی و خارش‌دار ‌شود و خارش مهمترین یافته بالینی است که در هنگام شب و در محیط گرم شدت بیشتری پیدا می‌کند.
وی در تعریف دیگری از بیماری گال گفت: یک بیماری پوستی مسری همراه با خارش شدید است که این خارش‌ها ،جوش‌های ریز قرمز رنگی را در پوست ایجاد می کنند  و باعث بروز علائمی مانند تورم ، قرمزی ، تب و خارش و بثورات پوستی می شود ولی خوشبختانه این بیماری آمیزشی نمی‌باشد.
ارمکان همچنین تاکید کرد: خودداری از تماس پوستی مانند دست دادن، در آغوش گرفتن و استفاده نکردن از وسایل شخصی دیگران مانند، حوله، کیسه و لیف حمام، صابون، روسری و شال از دیگر راه‌های پیشگیری از بیماری گال است.
کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: افراد مبتلا در اولین اقدام در خصوص درمان به موقع و کنترل بیماری گال باید به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت فعلی خود این بیماری را گزارش دهند.
ارمکان بیان کرد: درصورت بروز گال در مراکز تجمعی مانند (خوابگاه های دانشجوی، سربازخانه‎‌ها، مدارس، مهدکودک‌ها، زندان‌ها، کمپ نگهداری معتادین، مراکز نگهداری سالمندان و معلولین) لازم است تمام افراد ساکن در این مراکز مورد بررسی ، معاینه و تحت درمان قرار گیرند.
وی در مورد درمان این بیماری تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری پوستی گال از خوددرمانی پرهیز کنند و در اولین فرصت به متخصص پوست و یا مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده تا داروی موثر این بیماری توسط پزشک برای آن‌ها تجویز و در اختیارشان قرار گیرد.
کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: این بیماری با رعایت اصول درمان صحیح به راحتی درمان و اغلب توصیه می‌شود از داروهای بیماری گال در شب استفاده شود؛ زیرا گال‌ها در شب بیشتر فعال هستند.
 

شناسه خبر : 7096
تاریخ : 1402/1/27 11:06:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/TSy9CG
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #مبارزه #کارشناس #بیماری‌های واگیر #بهداشت #درمان #دشتستان #پیشگیری #گال #فردی #محیط #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.