گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
موفقیت محققان در تولید بذر کلزا و آفتابگردان سازگار با منطقه‌
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بوشهر گفت: محققان این مرکز نخستین بار در کشور بذر کلزا و آفتابگردان که سازگار با شرایط منطقه‌ای است، تولید کردند.

محمود دشتی زاده افزود: بذر کلزای هیبرید هایولای ۴۰۱ و بذر آفتابگردان هیبرید‌های سان بذرهایی هستند با شرایط آب و هوایی سازگار هستند و در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومند.

 

وی ادامه داد: هر گونه بذر که در دنیا تولید می‌شود باید ارقام سازگار با شرایط منطقه‌ای آن را تولید کنیم.

 

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر به دستاورد دیگر این مرکز اشاره کرد و گفت: تهویه در مرغ‌داری‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی استان باید بهبود می‌یافت و با توجه به اینکه ۸۰ درصد هزینه‌ها برای ساختمان‌سازی مرغ‌داری‌ها به کار می‌رود محققان مرکز تحقیقات، تهویه‌ها را به شکلی طراحی کرده‌اند که بهره‌وری بالایی داشته باشد و از اتلاف انرژی کم شود.

 

دشتی‌زاده همچنین با اشاره به استفاده از برگ درخت خرما به عنوان بستر جوجه‌های گوشتی، گفت: این اقدام باعث افزایش بهره‌وری و کاهش ضریب تبدیل خوراک در مرغ‌داری‌های استان، افزایش قدرت یا توان اقتصادی مرغ‌دار می‌شود.

شناسه خبر : 5747
تاریخ : 1401/11/24 05:12:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/pJLGhK
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #محققان #موفقیت #بذر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.