گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
نبود نیروی ماهر چالش مهم حوزه صنعت شهرستان دیلم است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیلم گفت: یکی از چالش‌های مهم حوزه صنایع مستقر در شهرستان نبود نیروی ماهر مورد نیاز این صنایع است.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، حسین مرتضوی در نشست با رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیلم، اظهار داشت: خروجی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز بازارکار نیست و باید آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه تحولات مناسبی در مجموعه اداره کار در حوزه اشتغال و کارآفرینی اتفاق افتاده است، افزود: گسترش مهارت‌آموزی یکی از مهمترین مواردی برای نیاز بازار است که باید برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

مرتضوی آشنایی جوانان با مرا کز آموزش فنی و حرفه‌ای را از مهم‌ترین فرصت‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی برشمرد و اضافه کرد: شأن و منزلت اجتماعی مهارت و شغل در جامعه رو به افزایش است و به جوانان و فارغ‌التحصیلان پیشنهاد می‌کنم تا با مهارت‌افزایی و توسعه مهارت‌های مرتبط با رشته خود به دنبال اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی کسب و کار خصوصی باشند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیلم با بیان اینکه سه عامل نیروی انسانی، فناوری و بنگاه های دانش بنیان محرک موتور اقتصادی کشور هستند، افزود: بدون این سه عامل، رشد چشمگیری در جامعه پدیدار نخواهد شد و در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای شناسایی، تدوین استانداردهای بین‌المللی و ارائه آموزش های مشاغل دانش بنیان را با همکاری پیشکسوتان و صاحبان ایده به عنوان رویکردهای نوین در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیلم نیز آموزش و مهارت آموزی را یکی از اولویت‌های شهرستان معرفی کرد و گفت: موفقیت در این مسیر نیازمند همراهی و همگرایی دستگاه‌های مختلف و برگزیدن یک استراتژی هدفمند است.

شناسه خبر : 3466
تاریخ : 1401/6/30 13:57:18
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ieEM0K
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #نیروی ماهر #شهرستان دیلم #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.