گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
نقش موثر دهیاران در توسعه روستاها
فرماندار شهرستان بوشهر با بیان اینکه نقش دهیاران در مدیریت روستایی بسیار حائز اهمیت است، گفت: با توجه به گستردگی کار و نقش آفرینی دهیاران، توجه ویژه‌ای را میطلبد که در بحث قانونگذاری بتوانند وضعیت شغلی دهیاران را تثبیت کنند تا به عنوان یک نیروی توانمند ارائه خدمت کنند.

صالح رحیمی در مراسم تجلیل از دهیاران شهرستان بوشهر که به مناسبت بزرگداشت روز دهیار در بومگردی روستای آبطویل برگزار شد، اظهار کرد: در بحث ارائه خدمت به روستاها، دهیاران نقش مهم و تاثیرگذاری دارند لذا روز دهیار نماد یادآوری است برای کمک و نقشی که دهیاران در آبادانی روستاها دارند.

فرماندار شهرستان بوشهربا بیان اینکه نیروی انسانی ماهر و توانمند، جایگاه بسیار ویژه‌ای را در توسعه جامعه دارد، افزود: در یک جامعه به تمام تخصص‌ها احتیاج است؛ تخصص فقط در علم پزشکی یا مهندسی نیست  بلکه به همه تخصص‌ها در سطح جامعه نیاز داریم تا بتوانیم با کنار هم قراردادن این تخصص‌ها مشکلات جامعه را حل کنیم.

رحیمی با بیان اینکه هر جا که مردم حضور پر رنگ داشتند توفیقات بیشتری هم حاصل شده است، گفت: دهیاری و شوراها نماد بسیار واضح برای واگذاری امور مردم به خود مردم است؛ مردم خود تصمیم می‌گیرند که چه کسانی می‌توانند پیشقدم امور توسعه‌ای در محل زندگی‌شان باشند.

وی با بیان اینکه حضور مردم همواره پشتوانه بزرگ سیاسی و ملی برای مسئولین محسوب می‌شود لذا باید از این ظرفیت مردم در بحث توسعه استفاده کنیم، ادامه داد: نظارت بر عملکردها و رویکردها را باید از خودمان شروع کنیم. 

فرماندار بوشهر با اشاره به نقش دهیاران در مدیریت روستا، گفت: نقش دهیاران در مدیریت روستایی بسیار حائز اهمیت است و فلسفه تشکیل شوراها و دهیاری‌ها در کشور بیانگر توجه ویژه به نگاه مردم سالاری دینی حاکم در جامعه ایران دارد.


فرماندار شهرستان بوشهربا اشاره به اینکه باید از مشارکت مردم در طرح‌های توسعه‌ای روستایی  شود، بهره‌مند شویم، ادامه داد: لازمه تحقق این مشارکت فرهنگ‌سازی است تا به عنوان یک فرهنگ اجرایی شود. با توجه به گستردگی کار و نقش آفرینی دهیاران، توجه ویژه‌ای را میطلبد که در بحث قانونگذاری بتوانند وضعیت شغلی دهیاران را تثبیت کنند تا به عنوان یک نیروی توانمند ارائه خدمت کنند.

وی بیان کرد: به بخشداران تاکید می‌کنیم با شوراهایی که دهیاران توانمند و ماهری دارند، مورد حمایت و کمک قرار گیرند؛ امیدواریم این سختی کاری که وجود با حلاوت دعای مردم قابل تحمل شود و باید از این فرصتی که به ما به عنوان مسئول داده شده باید استفاده کنیم.

شناسه خبر : 2311
تاریخ : 1401/4/15 04:38:26
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/mEj0AV
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اخبار فرماندار شهرستان بوشهر #توسعه روستاها #دهیاران #صالح رحیمی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.