گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
پاسخ مسئولین در خصوص وضعیت ساختمان قدیمی گمرک بندر بوالخیر
در پی مطالبات گسترده شهروندان بندر بوالخیر مبنی بر حفظ و مرمت ساختمان قدیمی گمرک این بندر به عنوان یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی منطقه، مسئولین مربوطه به این درخواست‌ها پاسخ دادند

اسماعیل سجادی منش مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تشکر از دغدغه شهروندان در خصوص حفظ آثار تاریخی، به تشریح آخرین وضعیت پیگیری‌ها پرداخت.

وی اظهار داشت: ساختمان قدیمی گمرک بندر بوالخیر متأسفانه دچار تخریب شده است و این اداره کل بارها پیگیر مرمت این بنا و سایر گمرکات تاریخی استان بوده است.

ایشان افزود: این بناها در مالکیت گمرک است و طبق قانون هر بنای تاریخی که در مالکیت دستگاه دولتی باشد همان دستگاه مکلف به پیش‌بینی اعتبار جهت مرمت است. از طرف دیگر تقریباً تمامی این گمرکات تاریخی متقاضی شخصی جهت مرمت دارند، ولی متأسفانه گمرک ایران اجازه ورود ما را نمی‌داد.

وی ادامه داد: پس از ۵ بار مکاتبه این اداره کل با گمرک و جلسات حضوری با مدیران گمرک و پیگیری از طریق رئیس کل دادگستری استان و مدیر دیوان محاسبات و حتی ورود سازمان بازرسی، اخیراً گمرک ایران پذیرفته است جهت مرمت، بنا را در اختیار متقاضی شخصی قرار دهد. البته روند کار بسیار کند است.

سجادی منش همچنین اشاره کرد: همین رویه برای عمارت هفت بنگله در محله بهمنی سه راهی رفاه پیگیری شد و شخصاً بهمراه نماینده محترم دادستان به محل رفتیم ولی خب با توجه به مکاتبات دستگاه قضا برای این بنا به گمرک ، تاکنون حرکت خاصی انجام نشده است . در پایان اداره کل میراث فرهنگی تاکید می‌نماید اهمیت حفظ این بناها بسیار مهم و حیاتی است و همچنان که در یکسال اخیر بیش از ۴۰ بنای تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده را مرمت کرده است در صورت در اختیار گذاشتن این بناها ، آمادگی مرمت کلی و استحکام بخشی آنها را نیز دارد.

شناسه خبر : 17914
تاریخ : 1403/7/25 17:19:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/LlOBe3
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #سجادی منش #میراث فرهنگی #گردشگری #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.