گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
چرا عرضه خودرو در بورس راهگشا نیست؟
مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس راهگشا نیست و تنها قیمت را به صورت کاذب افزایش می‌دهد و به نوعی به آن رسمیت می‌بخشد.

به گزارش نشریه دریا کنار به  دنبال بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، صنایع متعدد داخلی از جمله صنعت خودروسازی با کمبودهای متعددی مواجه شد که در نتیجه آن‌ها، تولید و عرضه خودرو به بازار به شدت افت پیدا کرد. در این میان ممنوعیت واردات خودرو نیز به عنوان یک عامل تقویت‌کننده باعث شد خودرو نه به عنوان یک محصول مصرفی، بلکه به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مورد توجه خریداران قرار گیرد. تیراژ پایین خودروسازان و از سوی دیگر شمار روزافزون مشتریان باعث شد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو از بین برود و بستر مناسبی برای فعالیت واسطه گران و دلالان فرصت‌طلب به وجود آید و از همه مهم‌تر، قیمت خودروها به طور نجومی افزایش پیدا کند. این‌گونه بود که عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان یک راه‌حل بالقوه جهت جلوگیری از فعالیت دلالان و تعیین قیمت خودرو در بستری شفاف و متناسب با عرضه و تقاضا، در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مطرح و در تیرماه سال جاری عملیاتی شد.

 

شناسه خبر : 5847
تاریخ : 1401/11/29 08:49:51
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/DYvSfc
نویسنده خبر :
X

🔶 شبنم میرزایی وند

🔹 مترجم | نویسنده | خبرنگار
🔹 دکتری تخصصی روانشناسی
 
🔹 مدرس دانشگاه
🔹 عضو انجمن روانشناسی آمریکا
🔹 عضو انجمن هیپنوتراپی آمریکا
🔹 عضو رسمی باشگاه پژوهشگران جوان
 
🔹 مدیر مسئول نشریه ژاله هنر
🔹 مدیر دفتر نمایندگی نشریه دریاکنار و نگین جم در استان البرز
🔹رئیس انجمن ادبی شبنم صبح
 
🔹 مدیر مسئول موسسه دیبای هنر

 

برچسب ها #بورس خودرو #مجلس #صنایع ومعادن

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.