گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کاهش ۳۰ درصدی هزینه کشاورزان در خرید کود شیمیایی
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر گفت: بیشتر محصولات کشاورزی زراعی و باغی استان زیر پوشش برنامه الگوی کشت قرار گرفته و با حمایت دولت در توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، خسرو عمرانی اظهار داشت: توزیع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه گیاه برای رشد، به حداقل ۱۶ ماده غذایی نیاز دارد افزود: مهمترین کود‌های پرمصرف مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تن انواع کود‌های فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان بوشهر توزیع شده است. 

عمرانی بیان کرد: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان ۳۴ هزار و۷۳۰ تن تعیین شده که تاکنون براساس نیاز بخش کشاورزی استان تامین و توزیع شده است. 

وی همچنین به روز کردن دانش کارگزاران و انتقال دانش فنی به کشاورزان را از رویکرد‌های جدید این شرکت دانست و گفت: در همین راستا تاکنون ۲ کارگاه آموزشی با عنوان‌های مدیریت تغذیه و حفاظت و مدیریت پایدار خاک برگزار شده است.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 9701
تاریخ : 1402/4/29 09:55:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VlpXYe
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #کود شیمیایی #توزیع #یارانه‌ #کشاورزی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.