گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کتاب این خانه از آنِ من است منتشر شد
ترجمه رمان " این خانه از آنِ من است " اثر دورته هانزن به ایران رسید

ترجمه رمان " این خانه از آنِ من است " اثر دورته هانزن به ایران رسید

 

 

 

به گزارش دریاکنار: 

رمان این خانه از آنِ من است، روایتی از جنگ و مهاجرت و تاثیر آن بر روان افراد است. افرادی که مجبور به مهاجرت می‌شوند به نوعی از ریشه‌های خود جدا می‌شوند. دورته هانزن در این رمان که اولین اثر اوست به مضامینی همچون خانواده، خانه، بستگان و نیز پناهندگی می‌پردازد. این خانه از آنِ من است در واقع داستان جنگ و مهاجرت است، روایت سه نسل از انسان‌هایی متفاوت و دور از هم که به اجبار زمانه کنار هم قرار می‌گیرند.

 

دورته هانزن نویسنده آلمانی متولد ۱۹۶۴ است. او به عنوان یک زبان شناس، در لابه لای سطور کتاب، جملاتی به گویش آلمانی سفلا (گویش مادری خود) می‌آورد و به نوعی ضمن معرفی یک روستای تاریخی و سبک زندگی ساکنانش، به زنده کردن این گویشِ در معرض خطر می‌پردازد.

 

 

کتاب این خانه از آن من است نوشته دروته هانزن و ترجمه فاطمه اتراکی در ۲۸۸ صفحه، با شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت پشت جلد ۱۸۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات ققنوس منتشر شد. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۵ توسط انتشارات کانوس ورلاگ منتشر شده است.

 

 

 

شناسه خبر : 9172
تاریخ : 1402/4/8 07:48:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/8J1P1Q
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #معرفی کتاب #این خانه از آن من است #دروته هانزن #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.