گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کتاب پله کیست؟ اثر جیمز باکلی جونیور با ترجمهٔ زهرا خدا مروتی منتشر شد
این اثر داستان یک موفقیت را روایت کرده است

معرفی کتاب پله کیست؟

کتاب پله کیست؟ نوشتهٔ جیمز باکلی جونیور و ترجمهٔ زهرا خدا مروتی است. انتشارات شانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر داستان یک موفقیت را روایت کرده است.

 

این کتاب دربارهٔ ادسون آرانتس دو ناسیمنتو است که جهان او را با نام مستعار «پله» می‌شناسد.

 

پله در سال ۱۹۴۰ در روستایی در برزیل به دنیا آمد؛ محلی که هنوز برق به آنجا نرسیده بود. زمانی که پله کودک بود، پدرش فوتبال بازی می‌کرد. او عاشق تماشای پدرش حین بازی فوتبال بود.

 

این کتاب از دورهٔ کودکی پله آغاز می‌شود و به زمانی می‌رسد که او در ۹سالگی بازی فوتبال را شروع می‌کند. فصل سوم به ستاره‌شدن پلهٔ جوان پرداخته و درمورد تیم‌های فوتبال او توضیح داده است. فصل چهارم درمورد جام جهانی است و فصل پنجم «ایام پرمشغلگی» نام دارد. کتاب درمورد ازدواج پله نیز روایتگری کرده است.

 

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو بازیکن سابق فوتبال اهل برزیل بود که در پست مهاجم بازی می‌کرد. او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام دوره‌ها تلقی می‌شود و از سوی فیفا لقب «برترین» را گرفته است.

 

 

برش از کتاب

 

وقتی که ادسون حدود ۹ سال داشت، هم بازی‌هایش او را «پله» صدا می‌زدند. بیشتر این القاب در برزیل بر اساس نام یک شخص، ظاهر افراد و یا نحوه رفتارشان انتخاب می‌شود. ولی خب، هیچکس نمیدانست پله اصلا یعنی چه! پله خودش بعدها نوشت: «بارها به بائورو برگشتم و درباره نام مستعارم از دوستان قدیمی‌ام پرسیدم ولی هیچکدام نظری نداشتند که این اسم از کی و کجا شروع شد.»

اوایل، او از این لقب بدش می‌آمد. حتی یکبار سر همین قضیه از مدرسه اخراج شد چون با مشت توی صورت پسری زد که او را صدا کرده بود «پله!». اما او سرانجام عاشق نامی شد که به زودی در جهان مشهور می‌شد.

 

 

 

شناسه خبر : 10577
تاریخ : 1402/6/4 08:48:51
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/aHPOuY
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #معرفی کتاب #کتاب پله کیست؟ نوشتهٔ جیمز باکلی #زهرا خدا مروتی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.