گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
گره‌ای که با پیگیری جمیری باز شد/ دستور استقرار آبفا در جزیره خارگ صادر شد
عدم استقرار آبفا در جزیره خارگ و انشعابات غیر اصولی آن مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده و نارضایتی شدید شهروندان را در پی داشته است.میزان بالای هدر رفت با در نظر گرفتن آب ورودی به شهر و سرانه مصرف روزانه برای هر نفر وسرازیر شدن فاضلاب به دریا و آسیب رسانی به محیط زیست از عمده ترین مشکلات عدم استقرار آبفا در جزیره خارگ است.

از دوره نهم مجلس شورای اسلامی پیگیری های متعددی برای استقرار آبفا در جزیره خارگ از جانب جمیری صورت گرفت ولی به دلیل عدم همراهی دولتمردان اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفت، از ابتدای این دوره از مجلس شورای اسلامی موضوع با جدیت دنبال شد و نشست های متعددی با وزیر نیرو، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت برگزار شد.


در دی ماه 1401، با پیگیری های نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی 150 میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت جهت استقرار آبفا در جزیره خارگ اختصاص یافت.
با انجام مقدمات استقرار آبفا در جزیره خارگ و امضای تفاهم نامه ای مابین دو وزارت خانه نفت و نیرو، امروز 13 اردیبهشت 1402، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی نامه ای به  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر دستور استقرار آبفا در جزیره خارگ را صادر کرد.
 

شناسه خبر : 7627
تاریخ : 1402/2/14 05:54:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5394CN
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #جمیری #جزیره خارگ #آبفا #محیط زیست #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.