گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
۱۲۰۰ زندانی در بوشهر مهارت‌آموزی شدند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از مهارت‌آموزی هزار و ۲۰۰ زندانی در سه شهرستان بوشهر، دشتی و دشتستان با شرکت در ۹۹ دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای خبر داد.

 عبدالمجید دراهکی در نشست برنامه‌ریزی آموزش‌های مهارتی در زندان‌های استان بوشهر بهترین راهکار اصلاحی زندانیان را مهارت آموزی متناسب با نیاز واقعی بازارکار دانست و افزود: توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان باید در اولویت برنامه‌های آموزشی در سال جاری باشد.

وی با بیان اینکه ۴۲ مربی آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی در زندان‌های استان فعالیت دارند، عنوان کرد: به دنبال ارتقای کمی و کیفی مهارت آموزی مددجویان از طریق هم‌افزایی و تعامل بین بخشی برای توسعه مهارت آموزی با ایجاد رشته‌های جدید  متناسب با نیاز‌های روز بازار کار هستیم تا منجر به اشتغال آفرینی شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه زمینه برای مهارت آموزی هزار و ۵۰۰ مددجوی زندان‌های استان در سال جاری محیا است، اظهار کرد: طرح ایجاد و راه‌اندازی مرکزثابت آموزش فنی و حرفه‌ای زندان در دستور کار بررسی و مطالعه کارشناسی قرار گرفته تا با ایجاد رشته‌های جدید، به زندانیان مهارت‌های نوین و کاربردی ارایه و در زمینه کسب درآمد برای تامین معیشت خانواده مددجویان گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری و به حداقل رساندن بازگشت مجدد زندانیان در اولویت برنامه‌های آموزشی است، گفت: آموزش زندانیان علاوه بر غنی‌سازی اوقات سبب کسب مهارت مددجویان در دوران محکومیت می‌شود تا پس از طی دوران محکومیت و با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کسب و کاری راه اندازی کرده و وارد بازارکار شوند.

دراهکی به آموزش ۳۹ حرفه مختلف در زندان‌های استان اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری تنوع حرفه‌های آموزشی در زندان‌ها به بیش از ۵۰ حرفه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای اشتغال پایدار در زندان‌ها عامل مؤثر در پیشگیری و قطع چرخه بزه در جامعه است، عنوان کرد: اشتغال به کار زندانیان بهترین مسیر اصلاح و تربیت و زمینه‌ساز یک زندگی سالم برای فرد و خانواده آن‌ها است.

شناسه خبر : 7047
تاریخ : 1402/1/26 12:35:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IQc5En
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #زندانی #مهارت‌آموزی #فنی و حرفه‌ای #بوشهر #دشتی #دشتستان #آموزش #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.