گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
۱۵ پروژه بزرگ راه‌سازی در استان بوشهر در حال اجراست
مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر طول راه‌های فرعی شوسه و آسفالته استان را ۲ هزار و ۳۴۴ کیلومتر دانست و گفت: ۱۵ پروژه بزرگ راهسازی در استان بوشهر در حال اجراست.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر سید محمود دستغیبی با گرامیداشت هفته حمل و نقل با اشاره به نقش این صنعت در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: در تاریخ، تحولات صنعت حمل و نقل در کشور روزهای سرنوشت‌سازی بوده که نقش تعیین کننده در انسجام حمل و نقل داشته‌اند.

وی با اشاره به ۲۶ آذر سال ۱۳۶۲ خاطر نشان کرد: در این روز در بحبوحه جنگ تحمیلی حدود ۱۰۰ کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور تهدید کشتی‌های منتظر از سوی رژیم بعث، نگرانی برای مسئولان فراهم آورده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: در این چنین شرایطی امام راحل در پیامی کامیون‌داران را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع کشتی‌ها را فراخواندند و با تلاش این دلیرمردان، کشور از وضع بحرانی خارج شد.

دستغیبی وضعیت جاده‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون ۴ هزار و ۴۴۷ کیلومتر راه جاده‌ای در استان بوشهر وجود دارد که ۶۸۵ کیلومتر آن بزرگراه، ۵۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۴۴ کیلومتر راه روستایی شوسه و آسفالت است.

وی توسعه از راه آسفالت روستایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون درصد برخورداری جمعیت روستایی استان بوشهر از راه آسفالت ۹۹.۷ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های راهسازی در استان خاطر نشان کرد: ۱۵ پروژه بزرگ راهسازی در استان بوشهر در حال اجراست که بزرگراه خلیج‌فارس حد فاصل بزباز - بندو، جم به فیروزآباد، کنار گذر کنگان دوراهک و محور ساحلی دیر کنگان تحت عنوان جاده وفاق از آن جمله است.

شناسه خبر : 4637
تاریخ : 1401/9/27 16:26:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/XlmXCX
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پروژه راه سازی #مدیرکل راه و شهرسازی #هفته حمل و نقل #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.