گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
۱۹۰۰ میلیارد تومان در آب‌شیرین‌کن بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود
استاندار بوشهر گفت: در اجرا طرح آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی در نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس نرخ امروز افزون بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و کشاورزی را برشمرد و اظهار داشت: صادرات 90 درصد نفت ایران، تولید 74 درصد گاز کشور، استقرار 50 درصد مجتمع‌های پتروشیمی، تولید 50 درصد میگو پرورشی، 15 درصد خرما و 12 درصد گوجه‌فرنگی کشور از ویژگی‌های استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه تنها نیروگاه اتمی کشور در بوشهر قرار دارد خاطر نشان کرد: تولید برق از نیروگاه اتمی از یک‌هزار مگاوات فعلی، در آینده با تکمیل 2 نیروگاه اتمی در حال ساخت به 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر وجود طولانی‌ترین مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر را از دیگر ویژگی این استان دانست و خاطر نشان کرد: بیش از 50 هزار خانوار استان بوشهر در حوزه تجارت و بازرگانی فعالیت می‌‌کنند

محمدی‌زاده با تقدیر از روحیه جهادی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: اجرا آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 70 هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر با روحیه جهادی محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی محقق شده است.

وی تفکر بسیجی و روحیه جهادی مسئولان زمینه حل مشکلات در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند تصریح کرد: در اجرا طرح آب‌شیرین‌کن 70 هزار مترمکعبی در نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس نرخ امروز افزون بر 1900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که این رقم تا 3 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر باتأکید بر تخصیص اعتبارات وصول مالیاتی به استان گفت: وصول مالیات در استان بوشهر امسال 11 هزار میلیارد تومان مصوب شد که با پیشنهاد خودمان به 13 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

محمدی‌زاده تخصیص یک تا 3 درصد درآمدهای صنایع به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید این مهم قانونی شود تا مشکلات محیط‌های پیرامونی صنایع در بخش‌های مختلف برطرف شود.

وی ملزم شدن صنایع در تأمین مایحتاج غذایی خود از صنایع مستقر در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی صنایع امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر تأمین اعتبار جاده‌های ساحلی بوشهر از سوی وزارت نفت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: 2 جاده ساحلی بوشهر به گناوه و دیر به بوشهر با اعتبارات نفت اجرایی شده که تأمین اعتبار آنها برای تکمیل این محورهای مواصلاتی که به جاده مرگ تبدیل شده لازم است در دستور کار وزارت نفت قرار بگیرد.

محمدی‌زاده همچنین بر تسریع اجرا خط ریلی بوشهر و آزاد راه بوشهر به شیراز تأکید کرد.

شناسه خبر : 3018
تاریخ : 1401/6/5 08:08:13
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/f4z7ll
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #نیروگاه اتمی بوشهر #آب‌شیرین‌کن #استاندار بوشهر #رئیس سازمان انرژی اتمی ایران #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.