گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
۳۵ مدرسه حاشیه راه‌های بوشهر ایمن‌سازی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: پارسال طرح ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه جاده‌ها در ۳۵ مدرسه اجرا شد و ۱۲۰۰ دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بااعلام اینکه پارسال طرح ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه جاده‌ها در ۳۵ مدرسه اجرا شد و ۱۲۰۰ دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، گفت: کودکان و دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین کاربران جاده‌ای به شمار می‌روند.

 

وی افزود: به همین منظور از سال ۸۳ و با شروع طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها، ۱۵۰ مدرسه استان شناسایی شده که اغلب آنها مشمول طرح های ایمن سازی گردیده، ضمن اینکه امسال نیز این طرح در ۳۵ منطقه مسکونی و مدرسه استان اجرایی می شود.

 

وی تصریح کرد: ایمن سازی فیزیکی شامل اقداماتی همچون آرام سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن سازی آموزشی هم ارائه تجهیزات و اقلام کمک آموزشی لازم به دانش آموزان را شامل می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر ادامه داد: ایمن سازی آموزشی نیز با اقداماتی برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در مدارس حاشیه جاده ها می باشد و تلاش داریم تا در این طرح دانش آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و به ویژه جاده ها آشنا شوند.

 

وی عنوان کرد: ۲۱ میلیارد ریال اعتبار پارسال برای اجرای طرح‌های ایمنی دانش‌آموزان حاشیه جاده‌ها و نیز ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت هزینه شد.

 

اخترشناس با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ کلاه ایمنی برای ترویج فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی در استان توزیع شد، افزود: پارسال ۴۰ کارگاه آموزش ایمنی برای راکبان موتورسیکلت در روستاها، مراکز آموزشی و کارگران شرکت های حاشیه راهها معادل ۴۰۰۰نفر-ساعت برگزار شد.

شناسه خبر : 7757
تاریخ : 1402/2/18 12:48:14
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Q9maRb
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مدرسه #ایمن سازی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.