آخرین اخبار
💢1000 هکتار اراضی مستعد زارعت چوب با آب‌های نامتعارف در استان بوشهر شناسایی شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه یک‌هزار هکتار اراضی برای زراعت چوب با آب‌های نامتعارف در استان شناسایی شده است گفت: نقشه‌های این اراضی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی ‌اراضی منابع طبیعی استان را 1.8 میلیون هکتار دانست و اظهار داشت: در استان بوشهر 228 هزار هکتار اراضی جنگلی و 34 هزار هکتار آن دست کاشت است.

 همچنین  افزود،: وسعت پوشش جنگل طبیعی استان بوشهر 34 هزار هکتار است که عمده‌ترین گونه‌های جنگلی بادام کوهی، گلخنگ، کهور ایرانی و آکاسیا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح جنگل‌های دست کاشت در نقاط مختلف استان بیان کرد: در 2 سال گذشته یک‌هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان بوشهر ایجاد شده است.

منتظری با بیان اینکه جنگل‌های دست کاشت برای مقابله با بیابان‌زایی اجرا می‌شود گفت: یک‌هزار هکتار طرح جنگل دست کاشت در استان بوشهر در قالب 2 طرح مقابله با ریزگردها و بیابان‌زایی و صیانت از جنگل‌های زاگرس و جنوب اجرا شده است.

وی، از اجرای طرح توسعه کشت زراعت چوب با آبهای نامتعارف در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا توسعه زراعت چوب از طریق آبیاری با پساب فاضلاب و آبهای نامتعارف تدوین شده است.

شناسه خبر : 292
تاریخ : 1399/11/29 06:46:06
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/2BGZ5s
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.