آخرین اخبار
💢 112 حرفه مهارتي در طرح اوقات فراغت جوانان در مراكز آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر ارايه مي شود
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای این استان در حال اجرا است.

به گزارش نشریه دریاکنار و به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهكي در نشست برنامه ريزي طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان بوشهر، افزود: طرح غنی سازی اوقات فراغت ضمن ایجاد فضایی پرنشاط برای دانش آموزان ارتقای سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان را نیز بدنبال دارد و این طرح در 15 مرکز آموزش فنی و حرفه ای اجرا می شود.
وي  بیان کرد: در شرایط موجود کشور ضرورت فراگیری مهارت برای اشتغال بیش از پیش احساس می شود و در همین راستا توانمند سازی مهارتی دانش آموزان مهمترین اقدام برای توسعه زیر ساخت های اشتغال است.
دراهكي با بيان اينكه مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر استان بوشهر با داشتن تنوعی از رشته ها و حرفه های بازار محور، آماده استقبال از دانش آموزان هستند،اضافه كرد: در طرح اوقات فراغت دانش آموزان مهارت هاي فني و حرفه اي در بخش هاي صنعت،خدمات،كشاورزي و فرهنگ و هنر در 112 حرفه آموزشي ارايه مي شود كه بنا به درخواست مراجعه كنندگان به مراكز فني و حرفه اي اين حرفه ها قابل افزايش نيز مي باشد.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در  مهارت محوري اوقات فراغت، تاکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های نهادهای مختلف و شركاي آموزشي در این زمینه با هدف بهره وري بهتر جوانان و نوجوانان از اين طرح استفاده کنیم.
وي  با تاکید بر نقش اثر گذار آموزش های مهارتی در توانمند سازی دانش آموزان برای زندگی بهتر و آینده شغلی دانش آموزان اظهار كرد: اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی است که دانش آموزان با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای با فرهنگ کار، اشتغال و مهارت آموزی بیشتر آشنا شوند.
دراهكي با بيان اينكه تمام ظرفيت هاي آموزش فني و حرفه اي در بخش دولتي و خصوصي جهت اجراي طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در استان بوشهر بكار گرفته شده است،تصريح كرد: ارائه آموزش های فنی و مهارتی می تواند در ارتقای سطح خودباوری جوانان و نوجوانان، تقویت روحیه کار، تلاش و فرهنگ کارآفرینی و مسؤلیت پذیری آنها گام موثری را بردارد.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر  با تاکید براینکه باید والدین از ضروریات آموزش های مهارتی آگاه شوند و فرهنگ کسب فن و مهارت در جامعه فراگیر شود، گفت: اگر با این نگاه به جلو حرکت کنیم بخش عظیمی از دغدغه های اشتغال جامعه رفع خواهد شد.

شناسه خبر : 689
تاریخ : 1400/4/23 06:59:56
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/mIVaXu
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.