گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
2 پیوست علمی و فرهنگی در برنامه‌های اجرایی استان بوشهر لحاظ شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در مسائل اجرایی استان باید 2 پیوست علمی و فرهنگی لحاظ شود و موفقیت برنامه‌های اجرایی به این 2 پیوست علمی و فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، کبر پورات در نشست با هیئت اندیشه‌ورز استان بوشهر با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: ایران اسلامی در عرصه جغرافیایی ویژگی‌های ممتاز دارد و از این نظر جغرافیای ایران برای سایر کشورها با ارزش است.

وی با بیان اینکه موقعیت فرهنگی و جغرافیایی ایران سبب شده که سرویس های خارجی برای ایجاد اخلال برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: باید بپذیریم که دشمن در عرصه اخلال در جامعه سرمایه‌گذاری می‌کند و دانشگاهیان هم به‌عنوان مجموعه‌ای از جامعه در این برنامه‌ریزی مورد توجه دشمن قرار دارند، در همین راستا باید تحلیل درستی از حوادث داشته باشیم و اهمیت ویژه‌ای برای تحقق جهاد تبیین لحاظ کنیم.

پورات پس از اظهار نظر تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان در این نشست افزود: برای توسعه استان و رفع مشکلات تمامی افراد جامعه وظیفه دارند مسئولیت‌های خود را در عرصه جهاد تبیین و معرفی دشمن به خوبی انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اگر قرار است 2 سال بعد در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و دیگر عرصه‌ها شاهد تحولات چشمگیری باشیم، امروز همه ما مکلف هستیم در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنیم، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم تصریح کرد: اعتقاد دارم مسائل اجرایی باید 2 پیوست علمی و فرهنگی را به همراه داشته باشند و کسی در اجرا برنامه‌های خود موفق است که به این 2 پیوست علمی و فرهنگی توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایلی که ما هنوز نتوانسته‌ایم بین مراکز علمی، دانشگاهی و پیشران‌های اقتصادی پیوند جدی برقرار کنیم، قالب بودن همین قاعده حاکم نبودن تفکر توسعه است ولی از همان آغاز ورود این امر مهم در دستور کار قرار گرفت و به‌زودی برای عملیاتی شدن آن نیز ستادی در استان بوشهر تشکیل می‌شود.

پورات با بیان اینکه بیشترین جلسات مقام معظم رهبری از ابتدا تاکنون با دانشگاهیان بوده است که نشان از اهمیت این عرصه دارد، افزود: حرکت علمی و پیشرفت‌های دانشگاه‌ها در دهه‌های اخیر چشمگیر و برجسته است اما جریانی با سر منشأ خارجی و با امتداد داخلی سعی دارد با بی‌ارزش نشان دادن و یا کوچک شمردن حرکت علمی کشور و پیشرفت های به دست آمده، مردم و جوانان را ناامید کند ولی استادان دانشگاه‌ها باید از ظرفیت‌های خود، برای گفت‌وگو و توجه به نظرات دانشجویان و تبیین مسائل و شبهات حداکثر استفاده را ببرند.

معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر برخی از افراد هم، که عمده آنها جوانان بودند، تحت تأثیر عملیات روانی دشمن قرار گرفتند که این افراد فرزندان ما و انقلاب هستند که باید با آگاهی‌بخشی، آنان را از اهداف شوم دشمنان مطلع کرد.

شناسه خبر : 4065
تاریخ : 1401/8/23 11:27:06
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/S9qqOW
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #علمی #فرهنگی #معاون سیاسی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.