گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
گام آخر گازرسانی در بوشهر؛
6 روستای باقی مانده منتظر یاری مسئولان
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار داشت: تنها 6 روستای بالای 20 خانوار در استان بوشهر هنوز گازرسانی نشده‌اند. که با پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان، مجوز گازرسانی به این روستاها نیز صادر شود.

علی‌اکبر فقیه مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی مسئولین اظهار داشت: در سال گذشته 700 کیلومتر شبکه اجرا، 14 هزار و 500 انشعاب نصب و 190 واحد صنعتی نیز گازرسانی شده است.

وی با اشاره به فروش 91 هزار میلیارد تومانی گاز در سال گذشته، افزود: طبق قانون بودجه، شرکت موظف به واریز 271 هزار میلیارد تومان به خزانه‌داری کل کشور بود که 90 هزار میلیارد تومان آن محقق شد.

فقیه با بیان اینکه 33 درصد از تعهدات وصول مطالبات از شرکت‌های پتروشیمی محقق شده، تصریح کرد: از این محل، سهم هدفمندی یارانه‌ها که با استان بوشهر بوده پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به فروش 14 هزار میلیارد تومانی گاز در دو ماهه سال جاری، گفت: از این میزان، 18 هزار میلیارد تومان  و بخشی از معوقات گذشته نیز وصول شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار کیلومتر شبکه گاز در استان وجود دارد، اظهار داشت: 234 هزار انشعاب نصب شده و 292 هزار مشترک گاز طبیعی در استان وجود دارد.

فقیه با بیان اینکه 500 روستا در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: تنها 6 روستای بالای 20 خانوار هنوز گازرسانی نشده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان، مجوز گازرسانی به این روستاها نیز صادر شود.

بوشهر، پرمصرف‌ترین شرکت گاز استانی با 99 درصد سهم صنعت؛ گازرسانی به 1000 کیلومتر شبکه در هرمزگان

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به جایگاه این استان به عنوان پرمصرف‌ترین شرکت گاز استانی، گفت: 99 درصد از گاز مصرفی استان به بخش صنعت اختصاص دارد و همچنین مصرف کمتر از یک درصد گاز در بخش خانگی و عمومی استان بوشهر، مصرف می شود که این بازدهی و سوددهی بالا نشان‌دهنده عملکرد بسیار خوب شرکت گاز استان بوشهر در بخش صنعت است، در حالی که در سایر استان‌ها بخش اعظم مصرف گاز به مصارف عمومی و خانگی اختصاص دارد و باتوجه به اینکه 70 درصد از گاز مصرفی در بخش صنعت به پتروشیمی‌ها، 26 درصد به نیروگاه‌ها و 4 درصد به سایر صنایع اختصاص دارد، افزود: در حال حاضر 705 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

علی‌اکبر فقیه اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر 20 میلیارد مترمکعب گاز از خطوط سراسری تحویل و به مشترکین استان بوشهر توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر همچنین از انتخاب این استان به عنوان استان معین هرمزگان در بخش گازرسانی خبر داد و گفت: در این راستا، پس از اتمام پروژه‌های مورد نیاز در استان بوشهر، از سوی شرکت ملی گاز ایران ابلاغ شد که این شرکت در کنار تأمین نیازهای خود، به استان همسایه نیز کمک کند و در حال حاضر بالغ بر 1000 کیلومتر شبکه‌گذاری در استان هرمزگان انجام شده است، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها، تا آبان ماه سال جاری انشعابات گاز برای 3 شهر و 94 روستای استان هرمزگان نصب خواهد شد.

کمک به 960 منزل مددجویی در بوشهر برای لوله‌کشی گاز و ارائه تسهیلات 15 میلیون تومانی

ایشان عنوان کرد: در سال 1401، 400 منزل مددجویی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در استان بوشهر لوله‌کشی گاز شدند و همچنین کار لوله‌کشی 560 منزل مددجویی دیگر نیز در سال 1402 آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال جاری، لوله‌کشی داخلی این منازل نیز به اتمام برسد.

فقیه همچنین از ارائه تسهیلات 15 میلیون تومانی با بازپرداخت 5 ساله به هم‌استانی‌ها برای لوله‌کشی گاز خبر داد و گفت: این تسهیلات با تضمین حساب یارانه‌ای متقاضی در بانک‌ها ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه 9 بانک در استان برای ارائه این تسهیلات مشخص شده‌اند، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به این بانک‌ها مراجعه کنند.

شناسه خبر : 15712
تاریخ : 1403/3/20 11:52:52
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Ligv4V
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرعامل شرکت گاز #گاز #دریاکنار #گازرسانی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.