آخرین اخبار
آئین رونمایی از کتاب باور تو سرمایه توست به نویسندگی نرگس مهبودی برگزار گردید
آئین رونمایی از کتاب باور تو سرمایه توست به نویسندگی نرگس مهبودی با حضور دکتر حبیب صادقی در محل کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار گردید.

کتاب "باور تو سرمایه توست" همه ی مطالب مهم در مورد باورها را در بر می­گیرد که با به­ کارگیری نکات آن می­توانید باورهای مخرب و اشتباه را از بین ببرید و باورهای سازنده و جدید برای خودتان به وجود بیاورید. خواندن این کتاب می­تواند دید جامعی درباره­ی باورها به شما دهد.

باور، قدرتمندترین نیروی جهان است که در همة انسان ها قرار گرفته است. باورها همان افکار شما هستند که بارها و بارها توسط خودتان و همچنین خانواده، مدرسه، دوستان و رسانه ها در ذهن شما ایجاد و به اعتقاد تبدیل شده است. سرچشمة باورها، ضمیر ناخودآگاه ذهن است که سال های طولانی در ضمیر ناخودآگاه ته نشین شده و رخنه کرده است. آن افکار به ِ مرورزمان پرورش یافته و قوی تر شده و باورهای ما را به وجود آورده است.

خودباوری، جرقه ای است که انسان ها برای ادامة حیات خود به آنها نیاز دارند. یک انگیزة قدرتمند برای شروع و ادامه دادن هر کاری است. در واقع، یک باور قوی نسبت به خود داشتن است. اینکه بپذیرید شما به عنوان یک انسان دارای شباهت ها و تفاوت هایی با دیگر انسان ها هستید. بپذیرید هر انسانی استعدادهای منحصربه فردی دارد و هیچکس نسبت به دیگری برتری ندارد. شاید تابه حال کسی به شما نگفته باشد که میان همة قضاوت هایی که در زندگی می کنید، هیچکدام به اندازة قضاوتی که دربارة خودتان می کنید، اهمیتی ندارد. کسانی که خودباوری در آنها شکل نگرفته است، بیشتر اوقات دچار افسردگی، بیماری، اضطراب و سرکوب سیستم ایمنی بدن خود هستند. وقتی شما باورهای مثبتی در خود ایجاد و تقویت کنید که به شما احساس ارزشمندی بدهد، خودباوری شکل می گیرد. کسانی که به خودباوری می رسند، افرادی متواضع و فروتن هستند، چراکه به این درک رسیده اند که خود را دوست داشته باشند. خودباوری به عنوان سیستم ایمنی روح است و توانایی را در مقابله با شرایط سخت بالا می برد. انگیزه را چندین برابر می کند و روابط اجتماعی را بهبود می بخشد. خودباوری به شما این اطمینان را می دهد که می توانید از هر موانعی عبور کنید. ازاین رو، بزرگترین کلید خودباوری عبور از موانع ذهنی است که خودتان آن را به وجود آورده اید.

با تغییر باورهایتان خودتان را شفا دهید

ذهن انسان می تواند زیست شناسی بدن او را بر اساس باورهای موجود در ضمیر ناخودآگاه وی تغییر دهد. می توان گفت بدن انسان ها در اثر باورها هدایت می شود. استرس و تنش را از روی خود بردارید. هر روزه میلیون ها سلول در بدن انسان ها می میرند و میلیون ها سلول جدید به وجود می آیند. بنابراین شما با تغییر باورهایتان می توانید خودتان را درمان کنید.

به شناخت خود بپردازید

هویت واقعی شما انرژی یا نیرویی قدرتمند و غیرمادی است که به آن روح می گویند، تغییر نمی کند و از بین نمی رود. هر انسانی در درونش قدرت خداگونه ای دارد که می تواند خواسته هایش را خلق کند. درک این قدرت به وسیلة عقل و منطق نمی شود، بلکه با احساس کردن است که می توانید به این سطح از آگاهی برسید. هرچه شما بیشتر خودتان را بشناسید و به کشف خود بپردازید، زندگی سرشار از نعمت و فراوانی برای خود به ارمغان می آورید. خیلی از وقت ها خواسته ِ های ما قابل دسترسی تر از چیزی است که به آن فکر می کنیم. اینکه می گویند همه چیز در درونتان قرار دارد، خرافات نیست، اما چون شما اطلاعاتی ندارید و هیچ آموزشی در این زمینه فرا نگرفته اید، تصور می کنید این حرف ها دور از واقعیت هستند. باید برای خودتان وقت بگذارید و ببینید شما چه کسی هستید؟ از کجا آمدهاید؟ به کجا می روید؟ همانطور که در قرآن ذکر شده، خدا از رگ گردن به شما نزدیک تر است و از روح خودش در انسان دمیده است. می توان متوجه شد شما قدرتی خداگونه در وجودتان دارید که می توانید خیلی چیزها را بیافرینید.

تک تک انسان ها منحصر به فرد هستند

شما موجود توانمند و منحصربه فردی هستید و هیچکس مثل شما نه به این دنیا آمده است و نه خواهد آمد. شما از همة گنج های دنیا هم باارزشتر هستید. در دنیا کارهایی وجود دارد که فقط شما می توانید آنها را انجام دهید و هیچ فردی بااستعدادتر از شما در آن کار نیست. شما یک اثرانگشت مخصوص به خود و همچنین یک DNA منحصربه فرد دارید. شما مهم ترین انسان زندگی خودتان هستید. یک تکه از پازل دنیا با شما کامل می شود و هیچکس نمی تواند جای شما را بگیرد. وقتی بپذیرید که موجودی شگفت انگیز هستید و دنیا شما را می خواهد، آن وقت دیگر احساس خستگی و افسردگی نمی کنید.

نعمت و فراوانی بیشتر از حد تصورتان وجود دارد

حقیقت این نیست که منابع رو به تمام شدن هستند و برعکس، همان زمانی که منابع به پایان می رسند، منابع جدیدی استخراج می شوند. تا زمانی که شما آموزش لازم را ندیده باشید و آگاهی خود را بالا نبرده باشید، نمی توانید باور کنید که جهان هستی ظرفیت و محدودیتی ندارد و هرکس می تواند هر خواسته ای که داشته باشد، به آن دست یابد . هر انسانی با خواسته ها و علایق متفاوتی آفریده شده و همه خواسته های مشابه ندارند. اگر می خواهید به ظرفیت بالایی از خود برسید، باید باورهای جدیدی ایجاد کنید. زندگی را به طرز عجیبی برای خود سخت و غم انگیز نشان ندهید. وقتی شما خدایی بزرگ دارید که همواره کارهای شما را زیر نظر دارد و یک جهان بر اساس قانون به وجود آورده است. وقتی شما باورهای مثبتی را در وجودتان شکل دهید و لحظه به لحظه خدا را شاکر باشید و بابت تمام نعمت هایی که به شما داده، شکرگزاری کنید، آن زمان زندگی روی خوش خود را به شما نشان می دهد.

باورهای مثبت همانند موتور متحرک شما را به خواسته هایتان می رسانند و در مقابل باورهای منفی همانند کفش های سنگینی که به پا کردید، شما را از ادامة مسیر و رسیدن به خواسته هایتان منصرف می کنند. هر باوری که به شما اجازة رسیدن به خواسته هایتان را نمی دهد و مانع شکوفا شدن شما می شود، به آن باور محدودکننده یا بازدارنده یا باور غلط، منفی و اشتباه می گویند. این نوع باورها عباراتی هستند که در ضمیر ناخودآگاه شما ذخیره شده اند که مانع ادامه دادن به مسیر خواسته هایتان می شود. افکار، اعتقادات و ذهنیاتی شما را عقب نگه می دارند و مانع رسیدن شما به خواسته هایتان و رشد کردن شما می شوند.

برخی افراد بدون اینکه بذری را بکارند، توقع محصول عالی دارند. همة افراد دوست دارند یک زندگی ایده آل داشته باشند، اما واقعا و توان خود را برای داشتن زندگی دلخواهشان به کار گرفته اند؟ شما برای تغییر شرایط بیرونی شاید قدرت آنچنانی نداشته باشید، اما با تغییر خودتان و باورهایتان، دنیای اطراف شما هم شروع به تغییر می کنند و می توانید زندگی ایده آلی برای خود بسازید. اولین قدم برای تغییر باورها، شناخت شما درمورد باورهای خودتان است. به طورکلی، اولین مرحله برای تغییر هر چیزی شناخت آن است.

اگر بتوانید درون خود از شادی، آرامش، شادمانی، عشق، سلامتی پر کنید، حتی اگر در شرایط نامساعدی قرار گرفتید، آن احساساتی که در ضمیر ناخودآگاهتان ثبت شده، می گویند تو شاد هستی. همه چیز خوب است. به همین خاطر است که گفته می شود برای رسیدن به خواسته ها باید عشق بورزید و شکرگزاری کنید. با این کار احساس خوبی در  شما ایجاد می شود به طوری که در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت می شود. هیچ گاه برای هیچ کاری دیر نیست فقط کافی است باورهای نادرست خود را اصلاح کنید و باورهای سازنده ای برای ذهن خود تعریف کنید.

شناسه خبر : 10584
تاریخ : 1402/6/4 10:03:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xbHUmY
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #رونمایی #باور تو سرمایه توست #نرگس مهبودی #حبیب صادقی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.