گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آزادی ۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان بوشهر
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان بوشهر خبر داد.

مهدی مهرانگیز در مراسم آزادی ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان بوشهر، احسان و نیکوکاری را از جمله سیره ثابت و دائمی پیامبر اکرم و اهل بیت (ع)عنوان کرد و افزود: اهل بیت عصمت و طهارت در همه حال به نیازمندان کمک و احسان می کردند و از مصرف اموالشان در راه خدا بسیار خوشحال می شدند.

وی افزود: البته ما نیز باید با توجه به مسائل فردی به مسئولیت های اجتماعی نسبت به جامعه پیرامونی خود توجه داشته باشیم که کمک به همنوعان، نیازمندان و زندانیان از جمله این موارد است .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه در خصوص آزادی این تعداد زندانی اظهار کرد: بدهی این زندانیان ۱۵۳ میلیارد تومان بوده که با کمک ۱۰ میلیارد تومانی خیران از جمله شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی و ۵ میلیارد تومانی ستاد دیه کشور و شاکیان با گذشت بخش عمده ایی از بدهی خود ، موجبات آزادی ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی فراهم شد. 

مهرانگیز تصریح کرد: امسال در ۲ مرحله زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر فراهم شد که در مرحله نخست ۷۴ نفر از زندان آزاد شدند و با احتساب آزادی زندانیان امروز، ۱۳۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد در سالجاری از زندان‌های استان با همکاری خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۰ زندانی به سبب جرایم غیرعمد مالی در زندان‌های استان بوشهر نیاز به مشارکت خیران برای آزادی دارند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهربا اشاره به بدهی این زندانیان افزود: کسانی که قصد کمک به آزادی این زندانیان دارند می‌توانند مبالغ خود را به حساب انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه واریز کنند.

مهرانگیز با بیان اینکه تعدادی از محکومان و متهمان سایر جرایم نیز مورد تخفیف و تقلیل مجازات قرار گرفتند تصریح کرد: بر این اساس زندانیانی که مورد لطف پدرانه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند و آزاد شدند در سابقه کیفری آنها ثبت نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم به دغدغه اشتغال زندانیان اشاره کرد و گفت: مهمترین و بزرگترین مشکل زندانیان پس از آزادی موضوع اشتغال آنان است که از شرکت های پتروشیمی و مسئولان مربوطه خواسته شد در استخدام از این افراد نیزدر حوزه های مربوطه استفاده کنند.

این مراسم باشکوه با حضور خانواده های زندانیان از جمله همسر ، فرزندان و مادران و پدران زندانیان برگزار شد و زندانیان طعم شیرین آزادی و بازگشت به کانون گرم خانواده را چشیدند.

شناسه خبر : 5919
تاریخ : 1401/12/3 13:30:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Eh6ukm
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #آزادی #زندانیان #جرائم غیر عمد #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.