آخرین اخبار
آغاز واگذاری زمین برای ساخت مسکن به جوانان روستایی استان بوشهر
استاندار بوشهر از آغاز واگذاری زمین مسکونی به جوانان در روستاهای استان خبر داد و گفت: در نخستین اقدام در روستای جزیره شمالی بندر ریگ گناوه عملیات واگذاری ۹۰ قطعه زمین مسکونی به جوانان این روستا آغاز شد.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در آیین واگذاری زمین مسکونی به روستاییان در روستای جزیره شمالی بندر ریگ شهرستان گناوه با بیان اینکه فعالیت‌های ساخت مسکن و واگذاری زمین در استان تسریع یافته است، اظهار داشت: با تلاش جمعی که در استان بوشهر صورت گرفته است ساخت مسکن روند مطلوبی دارد.

وی ساخت واحدهای مسکونی و واگذاری زمین برای احداث مسکن در شهرها و روستاهای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کم جمعیت استان بوشهر توسط بنیاد مسکن تسریع یافته است و علاوه بر واحدهایی که در حال ساخت است در هفته جاری عملیات اجرایی احداث یک‌هزار و 100 واحد مسکونی جدید در شهرهای مختلف استان آغاز شد.

استاندار بوشهر فرآیند واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان و واجدان شرایط در شهرها و روستاهای استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت، یک‌هزار قطعه زمین به مساحت هر کدام 200 متر مربع در استان بوشهر واگذار شد.

محمدی‌زاده اضافه کرد: تلاش می‌شود تا مرداد ماه امسال زمین مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی استان بوشهر از جمله کمیته امداد، بهزیستی و افراد تحت پوشش بنیاد شهید واگذار شود.

وی مسکن روستایی و واگذاری زمین برای ساخت مسکن در روستاها به جوانان پرداخت و بیان کرد: در اجرایی شدن این طرح ضمن شناسایی اراضی دولتی با اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی شامل منابع طبیعی، بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک با مشارکت فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان بوشهر، زمینه واگذاری این اراضی به محدوده روستاهای استان بوشهر برای واگذاری به جوانان روستایی آغاز شده است.

استاندار بوشهر از آغاز واگذاری زمین مسکونی به جوانان در روستاهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در نخستین اقدام در روستای جزیره شمالی بندر ریگ گناوه عملیات واگذاری 90 قطعه زمین مسکونی به جوانان این روستا آغاز شد و تا نیمه نخست مرداد ماه امسال باید قرارداد این اراضی به‌صورت کامل صادر و به افراد واجد شرایط واگذار شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: بر اساس تعهد بنیاد مسکن استان بوشهر حداکثر تا یک ماه آینده عملیات آماده‌سازی، زیرساخت‌های مورد نیاز این اراضی و ایجاد انشعابات لازم برای آغاز ساخت واحدهای مسکونی در  این روستا فراهم می‌شود.

وی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران طرح واگذاری زمین مسکونی به روستاییان تأکید کرد: برای واگذاری زمین مسکونی به جامعه هدف در روستاهای دارای اراضی لازم باید همه بسیج شوند و ضمن الحاق اراضی به محدوده روستاها و قطعه‌بندی برای ساخت مسکن به جوانان روستایی واگذار شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: فرایند واگذاری زمین مسکونی به جوانان روستایی استان بوشهر امروز آغاز شد و با شتاب ادامه می‌یابد.

شناسه خبر : 9551
تاریخ : 1402/4/24 07:16:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Cg9iYn
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #استاندار بوشهر #زمین #واگذاری

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.