گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
برای نخستین بار در تقویم فرهنگی آموزشی نظام سلامت استان بوشهر خبر داد؛
آغاز کلان طرح کلاس فرهنگ در دروس عمومی و معارف دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آغاز کلان طرح کلاس فرهنگ با رویکرد پیوست نگاری فرهنگی و هنری در دروس عمومی و معارف دانشجویان خبر داد.

به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حامد یوسفی با اشاره به اهمیت پیوست سازی فرهنگی در ظرفیت‌های بالقوه نظام آموزشی با نظر داشت به ماهیت و سنخیت درس مربوطه، افزود: هدف از اجرای کلان طرح کلاس فرهنگ در گام نخست ویژه دروس گروه عمومی و معارف اسلامی، ارتقاء ضریب اثربخشی و انتقال اطلاعات با پردازش هنری به دانشجویان است.

 مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در اجرای این رویداد فرهنگی و هنری برای کلیه دروس عمومی و معارف اسلامی مبتنی بر ماهیت و شناخت سنجی محتوایی پیوست هنری جانمایی شده است.

 وی افزود: گزاره معرفی و حضور مشاهیر پهلوانی به‌منظور آشنایی دانشجویان با منش جوانمردی و فتوت در اخلاق ورزشی برای درس تربیت‌بدنی، برگزاری کرسی‌های شاعرانه حافظ‌شناسی، نقاله خوانی با محتوای فردوسی شناسی و مشاعره‌های دانشجویی ویژه درس ادبیات فارسی، اجرای رویداد روایت رشادت با رویکرد پخش مستند رشادت بانوان در فرهنگ ایثار و شهادت ویژه درس آشنایی بافرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس از مؤلفه‌های کلان طرح کلاس فرهنگ در نظام سلامت استان بوشهر است.

یوسفی افزود: برگزاری پویش حمایت با پردازش خوانش حمایت دانشجویی به زبان انگلیسی از ایران اسلامی و فرهنگ مقاومت و بررسی زبان و فرهنگ ایرانی و شناسایی لغات وارد شده از زبان فارسی به انگلیسی ویژه در زبان انگلیسی، برگزاری کارگاه فانتزی‌های ازدواج و بررسی مخاطرات سقط‌جنین با استناد به مقالات علمی پژوهشی ملی و بین‌المللی ویژه درس دانش خانواده و جمعیت نیز از دیگر مؤلفه‌های کلان طرح کلاس فرهنگ در نظام سلامت استان بوشهر است.

مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: گزاره نویسی موزه گردی و تور باستان‌شناسی جهت درس فرهنگ و تمدن، پخش نوانمای اخلاقی علما و فضلای ایران اسلامی جهت درس اخلاق اسلامی، برگزاری رویداد امام شناسی از آینه شعر و ادبیات پارسی ویژه درس تاریخ امامت، پخش کلیپ جایگاه علم در منظومه دینی در دروس اندیشه اسلامی، انعکاس نوانمای پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی‌های نوین در ایران اسلامی ویژه درس انقلاب اسلامی نیز از دیگر مؤلفه‌های کلان طرح کلاس فرهنگ در نظام سلامت استان بوشهر است.

وی افزود: برگزاری آیین آموزشی زندگی به سبک علوی ویژه درس تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه و برگزاری مسابقه نمایش و تئاتر قرآنی با محوریت خوانش قصص قرآنی میان گروه‌های دانشجویی به شیوه نمایش‌نامه خوانی ویژه درس تفسیر موضوعی قرآن کریم نیز از دیگر مؤلفه‌های کلان طرح کلاس فرهنگ در نظام سلامت استان بوشهر است.

یوسفی از سارا سبک خیز کارشناس فرهنگی دانشگاه به‌عنوان خالق و آفریننده کلان طرح کلاس فرهنگ تقدیر و تشکر کرد.

شناسه خبر : 18125
تاریخ : 1403/8/6 12:07:06
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/afAIap
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.