آخرین اخبار
آموزش خط اول مواجه با بیماری قلب و عروق است/ با سلامت قلب خود به سلامت جامعه کمک کنیم
متخصص قلب و عروق شهرستان کنگان با تأکید بر اینکه با سلامت قلب خود به سلامت جامعه کمک کنیم گفت: آموزش خط اول مواجه با بیماری قلب و عروق است.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، دکتر سارا مبینی در همایش روز جهانی قلب اظهار داشت: روز جهانی قلب، فرصتی برای توجه بیشتر به سلامت این عضو حیاتی در بدن است.
متخصص قلب شهرستان کنگان با بیان اینکه شعار " سلامت قلب، سلامت جامعه" به‌عنوان شعار ملی در نظر گرفته‌شده است گفت: پیام اصلی این روز " با اقدام برای سلامت قلب به سلامت جامعه کمک کنیم." در نظر گرفته‌شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ‌ومیر در جهان است راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن را تغذیه سالم و ورزش دانست.
دکتر مبینی افزود: بر ماست تا همچنان برای حفظ سلامتی و توجه به فاکتورهای خطر و علل و عوامل بروز و تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی تلاش مضاعف نماییم و با ترغیب و تشویق خود و دیگران برای انتخاب شیوه زندگی سالم و مشارکت همگانی برای ارتقای سلامت قلب کوشا باشیم.
وی آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در رابطه با بیماری‌های قلبی و عروقی را اصلی‌ترین راه پیشگیری از این نوع بیماری‌ها دانست و گفت: آموزش خط اول مواجه با این بیماری است.
بسیج همگانی برای داشتن قلب سالم
دکتر مبینی افزود: برای سلامت قلب خود از غذاهای سالم‌تر، میوه و سبزیجات، کم‌نمک، کم‌چرب و کم شیرین مصرف کنیم و هر روز یا حداقل ۵ روز در هفته به مدت نیم ساعت، پیاده‌روی و مصرف دخانیات را ترک کنیم.
وی با بیان اینکه هدف این است که افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده سلامت قلب خود را حفظ کنند گفت: قلب مرکز سلامتی هر فرد است، فقط چند اقدام ساده مانند تغذیه سالم‌تر، فعالیت بدنی بیشتر، ترک دخانیات و ... می‌تواند سلامت قلب و رفاه کلی را بهبود بخشد.
دکتر مبینی ضمن تأکید بر اهمیت این موضوع و توجه بیشتر به سلامت قلب به‌عنوان عضوی حیاتی در بدن انسان اظهار کرد: به‌منظور داشتن قلب سالم همه آحاد مردم و دولت‌ها می‌بایست با به‌کارگیری شیوه زندگی سالم و سیاست‌های حفظ و ارتقاء سلامت با هم همکاری نمایند.
وی تصریح کرد: افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده مانند مقابله با فشارهای روانی، کاهش فشارخون، رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی سلامت قلب خود را حفظ کنند.
مدیریت استرس برای داشتن قلب سالم
دکتر مبینی افزود: فشارهای روانی می‌توانند خطر حمله‌های قلبی را دو برابر کنند به‌منظور کاهش فشارهای روانی، راه‌های متعددی مانند تمرینات ورزشی، خویشتن‌داری در برابر مسائل استرس‌زا و خواب کافی وجود دارد.
وی آگاه کردن مردم درباره عوامل خطرزا را قدم اول برای رسیدن به این هدف عنوان کرد و گفت: چاقی، دیابت و پرفشاری خون از جمله عوامل خطرزای بیماری‌های کلیوی و قلبی و عروقی است.
در این همایش معاون بهداشتی شبکه بهداشت، کارشناسان و سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان، آموزشگاه بهورزی و مسئولان واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان حضور داشتند.
سخنران این همایش دکتر سارا مبینی متخصص بیماری‌های قلب و عروقی در خصوص بیماری‌های قلب و عروق، پیشگیری از بیماری‌های قلبی، پیشگیری از بیماری‌های قلبی با تغذیه مناسب، مطالبی ارائه کرد.
همچنین در حاشیه این همایش و به همت واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر، پایگاه سلامت با هدف ارائه خدمات غربالگری سلامت بانوان، مراقبت‌های ادغام یافته میان‌سالان و خود مراقبتی آموزش عوامل خطر برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی و خود مراقبتی به مناسبت روز جهانی قلب خدماتی مانند فشارخون و قد، وزن، مشاوره، توزیع پمفلت به مراجعین ارائه شد.

شناسه خبر : 3740
تاریخ : 1401/7/25 12:18:37
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bgibIZ
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #متخصص قلب و عروق #شهرستان کنگان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.