گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آموزش های فنی و حرفه ای در زندان های بوشهر با جدیت دنبال می شود
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 بوشهر گفت: باید شرایط و زمینه را برای مهارت آموزی زندانیان فراهم کنیم تا پس از آزادی بتوانند علاوه بر کسب درآمد، افرادی مفید برای جامعه باشند.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، سیدمحمدجواد هاشمی در بازدید از دوره های مهارتی زندان بوشهر افزود: مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ایی به زندانیان تأثیر بسزایی بر بازگشت مجدد به زندان دارد.
وی با بیان اینکه ۴۲ درصد مهارت آموختگان کارجوی بیرون از زندان شاغل می شوند، اظهار کرد: امیدواریم که با حمایت بنیاد تعاون زندانیان و سازمان زندان ها در حین محکومیت بیش از نیمی از افراد مهارت آموخته مشغول بکار شده و برای خود و خانواده هایشان کسب درآمد کنند.
هاشمی با تاکید بر اینکه زندانیانی که دوره های آموزشی و مهارتی را در زندان سپری کرده اند، پس از آزادی، می توانند در زمینه هایی که کسب مهارت و تجربه کرده اند، فعالیت اقتصادی داشته باشند و از ارتکاب مجدد به جرایم پیشگیری شود،اضافه کرد: اگر نیازسنجی مهارتی با دقت انجام شود در همان زندان، فرصت خوبی برای بروز و پرورش استعدادهای مهارتی در دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای زندانیان به وجود می آید و افراد پس از آزادی با داشتن گواهینامه مهارت وارد بازارکسب و کار و درآمدزایی می شوند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 بوشهر تصریح کرد: نداشتن شغل و نبود درآمد کافی یکی از علل بروز جرایم و گرفتاری زندانیان است که ما نیز قصد داریم بر اساس مهارت‌ها و سن خود فرد در مقطع زمانی ۶ الی ۵ ماهه، وی را توانمند سازیم تا بلکه بتواند برای جامعه و خانواده خود ثمربخش باشد و موقع بیرون آمدن از زندان با یک هنر و حرفه از زندان بیرون شود.
وی خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات موجود نرخ بازگشت به زندان در زندانیانی که مهارت کسب کرده اند نسبت به کسانی که این دوره ها را طی نکرده اند، به یک سوم کاهش می یابد و وضعیت اجتماعی شدنشان بهبود قابل توجهی می یابد و بعد از آزاد شدن مجددا گرفتار آسیب های اجتماعی نمی شوند.

شناسه خبر : 2313
تاریخ : 1401/4/15 04:56:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jTcB6F
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #آموزش های فنی و حرفه ای #در زندان #سیدمحمدجواد هاشمی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.