آخرین اخبار
آموزش پژوهش استان رتبه دوم کشوری را کسب کرد
دکتر درویشی: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجموع وظایف بسیار متعددی در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره با تصدی معاونت های مختلف برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار نشریه دریاکنار؛ همزمان با فرا رسیدن روز " روز خبرنگار " نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اصحاب رسانه؛ به تاریخ دوشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار گردید.
علی درویشی؛ ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی صبح دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه سخنرانی خود را با تبریک روز خبرنگار، به خبرنگاران اصحاب رسانه آغاز کرد و از زحمات همه خبرنگاران که در تمام زمینه ها خبر می زنند تقدیر و تشکر نمود. 
وی بیان داشت:  سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجموع وظایف بسیار متعددی در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره با تصدی معاونت های مختلف برعهده دارد.
علی درویشی گفت و گوی خود را در مورد سازمان مدیریت با مباحث برنامه ریزی و آمار شروع کرد.
*در حوزه برنامه ریزی:*
به سند آمایش سرزمین استان و سند آمایش ملی اشاره کرد. ایشان گفت: هر طرح جدیدی بخواهد درخواست داشته باشد بررسی می شود که آیا این طرح در سند آمایش سرزمین مطابقت دارد یا خیر. 
در ادامه نیز گفت: در برنامه ششم توسعه؛ ماده ۲۷ قانون؛ مطالعات ۴ و ۵ ساله انجام شد که نتیجه آن توسعه اقتصادی و اشتغال زایی۲۳۱ روستا بود.
*حوزه اقتصاد:*
وی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد که ما تولید، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را داریم. مجموعه اقداماتی که هم جهش تولید را داشت؛ تنظیم تفاهم نامه ای که در کنار مباحث مربوط به تقویت و رونق کسب و کار؛ بحث ایجاد زیر ساخت ها بود که با توجه به شرایط کرونا اولویت این بود که هزینه سرمایه گذاران را کاهش دهیم.
در بحث آمار:
_مبلغ۴ میلیارد تومان به بسیج سازندگی برای هزینه کردن روستا ها و تقویت تولید اختصاص داده شد. 
_۸ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای.
_مجتمع درمانی عالیشهر طی هفته های آتی به بهره داری می رسد.
_ در زمینه صید و صیادی تزریق اعتبارات به پیمانکاران انجام شد؛ یکی و دو اسکله دیگر به بهره برداری می رسد.
_دو و نیم میلیارد تومان به سود تسهیلات به ۸ واحد صنعتی در بحث جهش تولید کمک شد.
_۵ میلیارد تومان در حوزه گردشگری و تقویت بوم گردی تخصیص داده شد.
*در بحث شاخص ها:*
نرخ مشارکت ۳۶/۸ برای استان و ۴۱/۴ برای کشور بود.
نرخ بیکاری استان۷/۸ و برای کشور۸/۸بود.
سهم بخش کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات برای استان به ترتیب: ۱۱/۳؛ ۲۶/۴؛ ۶۲/۲ بوده. 
تولید ناخالصی داخلی۵/۷ بوده ناشی از نفت و گاز. که اگر بدون نفت در نظر بگیریم۶/۱ بوده است. 
*در حوزه منابع انسانی:*
سازمان نقش های گوناگونی را ایفا می کند که بعنوان مثال برگزاری جشنواره شهید رجایی بوده که ۵۲ دستگاه در این جشنواره شرکت کردند و در هفته های آینده نتایج جشنواره هم معرفی می شود.
وی همچنین در ادامه افزود: آمار نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی ۳۲۷۳۳ هزار نفر هست که در ۴ گروه رسمی؛ پیمانی؛ قرادادی وسایر(شرکتی و روزمزد و غیره) تقسیم بندی می شوند.
*ایشان  در حوزه آموزش نیز بیان داشت:* 
مرکز آموزش و پژوهش استان موفق شد با برگزاری ۴۰۰ دوره آموزشی بعد از استان مازندران رتبه دوم را در آموزش کارکنان دولت کسب کند.
وی در توزیع بودجه نیز گفت: سال جاری در مجموع؛ اعتبارات استان در قانون یک میلیارد و هشتصد و نودوهشت؛ که نسبت به سال قبل صد در صد افزایش اعتبار داشتیم.
وی همچنین اظهار داشت: هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه تمام استان بوشهر دارای پیشرفت بین پنج تا ۹۵ درصدی هستند که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آنها نیاز است.
درویشی اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر در سال ۹۸ را ۳۲۱ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به میزان ۳۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال جاری با افزایش ۵۶ درصدی این اعتبارات به ۵۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

در پایان نشست نیز ضمن ارائه لوح از خبرنگاران تقدیر و تشکر بعمل آمد.

شناسه خبر : 765
تاریخ : 1400/5/18 13:29:02
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/msv0YD
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.