آخرین اخبار
💢آموزشگاه هاي آزاد فني وحرفه اي نقشي اثر گذار در مهارت افزايي جوانان دارند
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد نقش اثرگذاري در توسعه و ترويج آموزش هاي فني و مهارتي ايفا مي كنند.

به گزارش نشریه دریاکنار به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهكي در نشست با روساي انجمن هاي آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي استان بوشهر ،اظهار داشت: آموزشگاه هاي آزاد بازوي توانمند سازمان آموزش فني و حرفه اي محسوب مي شوند كه با شناسايي نقاط ضعف و رفع آنها و برجسته سازي نقاط قوت، زمينه خدمات رساني هرچه بيشتر و بهتر را فراهم مي كنند. 
وي به فعاليت بيش از 200 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در استان بوشهر اشاره كرد و افزود: توسعه و گسترش آموزش های مهارتی در گرو حمایت از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در راستای رشد و شکوفایی بخش خصوصی است.
دراهكي با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در سطح استان اظهار کرد: آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد بايد با تقويت انسجام و هماهنگي در بين خود و برگزاري منظم و مستمر نشست هاي هفتگي، نقاط ضعف را كارشناسي و آسيب شناسي كنند. 
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر با تاكيد بر تغيير رويكردها و ارائه راهكارهاي عملياتي و اثرگذار، خروج از روزمرگي و تكرار، حركت به سمت آموزش هاي بازار محور و درآمدزايي در آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي، اضافه كرد: كيفي سازي آموزش هاي ارائه شده در آموزشگاه هاي آزاد براساس استانداردهاي آموزش فني و حرفه اي و حركت به سمت آموزش هاي اشتغال محور، كمك به نهادينه سازي و فرهنگ كسب و كار و شكوفا كردن استعدادها در جهت كارآفريني و سازندگي حائز اهميت است. دراهكي به موضوع کیفیت‌بخشی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اشاره و اضافه کرد: هرقدر کیفیت این آموزشگاه‌ها افزایش یابد حرفه‌آموزی بهتری نیز نصیب کارآموزان و متقاضیان خواهد شد و این جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را ارتقاء خواهد داد.
وي بابیان لزوم توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی تأکید کرد: آموزش‌های ارائه‌شده از سوی آموزشگاه‌های آزاد و بخش دولتی فنی و حرفه‌ای زمانی می‌تواند حاصل بهتری به همراه داشته باشد که این دو بخش در کنار یکدیگر در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی تلاش کنند.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر بابیان اینکه حمایت از آموزشگاه‌های آزاد یکی از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است تصریح کرد: نخستین تأثیرگذاری این آموزشگاه‌ها، کم کردن تصدی‌گری دولت و اعتماد به بخش خصوصی است.
دراهكي بابیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه‌شده در استان توسط آموزشگاه‌های آزاد بوده است، اظهار داشت: تقويت بخش خصوصي، احياي جايگاه آموزش فني و حرفه اي، توجه به اهميت نقش آموزشهاي فني و مهارتي در ايجاد اشتغال پايدار، تجميع آموزش هاي مهارتي و حذف آموزش هاي موازي توسط ساير دستگاه ها از جمله فعاليت هاي است كه در سال جاري در استان بوشهر دنبال خواهيم كرد.

شناسه خبر : 637
تاریخ : 1400/4/7 07:36:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/zaIi5s
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.