آخرین اخبار
آیا کنکور کارشناسی ارشد و دکتری دونوبتی می‌شود؟
رئیس سازمان سنجش کشور درباره دونوبتی برگزار شدن کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: برگزاری این دو آزمون به صورت دونوبتی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگذاری فارس کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ دوبار در سال و در ماه‌های دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ برگزار شد، هر داوطلب اگر در دو آزمون شرکت کند دو نمره کنکور خواهد داشت و اگر در یک آزمون شرکت کند یک نمره کنکور خواهد داشت، اما فقط یک نمره آزمون به انتخاب داوطلب محاسبه می‌شود. نمره کنکور به اضافه سوابق تحصیلی یک نمره کل را می‌سازد و به داوطلب می‌گویند گروه آزمایشی خود را انتخاب کند و بر اساس گروه آزمایشی انتخاب رشته می‌کنند.

بنابراین هر داوطلب می‌تواند دو نوبت در آزمون تخصصی شرکت کند، به طور طبیعی نمره‌ای که از آزمون می‌گیرد با نمره سوابق تحصیلی ترکیب می‌شود، نمره کل ساخته می‌شود، آن نمره کل ملاک پذیرش است و نمره بالاتر مورد قبول است.

امکان دونوبتی شدن کنکور ارشد و دکتری وجود ندارد

عبدالرسول پورعباس،رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون دونوبتی شدن کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: برگزاری این دو آزمون به صورت دونوبتی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: کنکور دکتری دو بخش کتبی و مصاحبه دارد و کنکور کارشناسی ارشد نیز به قدری تنوع رشته دارد که فکر کردن به آن امکان‌پذیر نیست.

 

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب
سایت واتساپ | سروش | تلگرام | لینکدین  | ایتا بله اینستاگرام روبیکا |

شناسه خبر : 11082
تاریخ : 1402/6/26 06:36:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/hhuEVr
نویسنده خبر :
X

🔶زینب عوض پور
🔹 خبرنگار
🔹 دانشجو مهندسی کامپیوتر

 
برچسب ها #سازمان سنجش #کارشناسی ارشد #دکتری #دو آزمون #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.