گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آیین تکریم و معارفه رئیس پیشین و جدید دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
روز دوشنبه آیین تکریم و معارفه رییس پیشین و جدید دانشگاه خلیج فارس با حضور دکترعلی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرانی استانی، اعضا هیات علمی و کارکنان در سالن اجتماعات دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد.

دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری  وزیر علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه خلیج فارس، گفت: باید  اعلام کنم که بوشهر جزو ۵ استانی است که منطقه ویژه فناوری دارد و با تصویب نهایی پهنه فناوری در شورای عالی عتف  بوشهر جزو معدود استان های کشور است که پهنه  فناوری را در دل خود جای داده است.

خیرالدین، بیان داشت: ۵۰ درصد اساتید دانشگاه خلیج فارس در حوزه فناوری و نو آوری وارد شده اند، حتی  در حوزه های علوم انسانی و فناوری های نرم، که این مورد درسطح کشور حدود ۱۰  تا ۱۵ درصد است، نیز اساتید ورود کرده اند و این بیانگر تلاش و کوشش تمامی اعضای زیست بوم فناوری و نو آوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما در زمینه تولید علم رتبه ۱۵  را کسب نموده ایم و در منطقه رتبه اول را داریم اینک وقت آن است که این علم را به صورت کاربردی و عملیاتی دنبال کنیم.

 خیر الدین، با اشاره به کاهش بودجه پارک های علم و فناوری، گفت: شرکت های دانش بنیان ۶۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده اند که ۵۰ هزار شغل ایجاد شده توسط دانش آموختگان و دانشگاهیان است  و انتظار می رود که در استان یک شورای اقتصادی برگزار شود و  رئیس پارک علم وفناوری باید عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان باشد و اولویت اصلی هم  تعامل بین پارک علم و فناوری و دانشگاه باشد.

وی با بیان اینکه از سوی جناب آقای دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری مامور شده است برای حضور در این مراسم تا از خدمات و تلاش های ارزنده دکتر عبدالمجید مصلح رییس پیشین دانشگاه خلیج فارس تشکر و قدر دانی کند  وی همچنین برای جناب آقای دکتر مدرسی آرزوی توفیق در مسیر جدید نمود.

سخنران دیگر این برنامه:

دکتر ابراهیم رضایی، نماینده مردم شریف شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بود که با اعلام حمایت از رئیس جدید دانشگاه خلیج فارس، با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت:  اولویت  ما در مجلس شورای اسلامی این است که حق دانشگاه و استان را بتوانیم احیا کنیم،  و اولویت هم با دانشگاه خلیج فارس است وی از رئیس جدید دانشگاه خواست به اندازه کافی به کارکنان دانشگاه توجه شود چرا که کارکنان و نیروهای دانشگاه مهجور واقع شده‌اند و تمرکز کافی باید بر روی این زمینه باشد.

رضایی افزود: فضای انقلابی و اسلامی و جهت گیری ها نیز باید  به این سو باشد .

او گفت مسئله اول ما در استان بیکاری و اشتغال جوانان است که انتظار می رود دانشگاه در کنار ما باشد. 

رضایی،  آرزوی دورانی درخشان برای دانشگاه خلیج فارس در دوران ریاست دکتر مدرسی نمود.

در بخش دیگر این نشست:

عبدالکریم جمیری نماینده مردم شریف بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تبریک به مناسبت ولادت امام علی علیه السلام  گفت: دانشگاه نقش بی‌بدیلی در توسعه جامعه دارد و  در انقلاب شکوهمند اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان نقش فوق العاده ای داشتند.

  با شکل‌گیری دانشگاه خلیج فارس، در استان بوشهر که از رشد بسیار ارزشمند و خوبی برخوردار بوده است در طول این دوران پر خیر و برکت ۳۰ ساله، دانشگاه توانسته در عرصه های ملی و بین المللی اصلی جایگاه خودش را پیدا کند. .

جمیری افزود: دانشگاه می تواند از مراتب بالایی از تعالیم برخوردار شود و این تبدیل ها و این رفت و آمدها نباید دلیلی جز توسعه پیشرفت و ترقی دانشگاه داشته باشد وباید دانشگاه  پویاتر، با نشاط تر و با شتاب بیشتر گام های بلندتری بردارد.

جمیری عنوان داشت؛  دانشگاه متعلق به شخص یا جریان خاصی  نیست، دانشگاه متعلق به نظام اسلامی و مردم است و  باید از درون مقاومت ایجاد کند و از توانمندی‌های مادی و معنوی کمک بگیرد تا در برابر قدرت‌ها بایستد و استقلال ، آزادی و عظمت مردم را حفظ کند.

وی ادامه داد:  این پیشرفتی که اکنون حاصل شده نتیجه تلاش همگان بوده است و دانشگاه در هر شرایطی متعلق به نظام و مردم است پس دانشگاه را به عنوان یک مجموعه تاثیرگذار و اثربخش بشناسید تا به سربلندی مردم بیانجامد و بتواند در عرصه های ملی و بین المللی برای پیشرفت و توسعه  جامعه قدم بردارد.

جمیری، افزود: زحمات دکتر مصلح، قابل تقدیر است و  زحمات بیش از هفت ساله وی با اذهان آشناست و در آینده نیز آشکارترخواهد شد.

دکتر عبدالمجید مصلح با حضور در این مراسم، با یادآوری خاطرات خود در زمان مسولیت در استانداری بوشهر و پایه گذاری دانشگاه بوشهر گفت:  من در ابتدای حضورم در دانشگاه خلیج فارس و هنگامی که به سمت رئیس دانشگاه خلیج فارس منصوب شدم تمام تلاشم را کردم با تدوین سند راهبردی دانشگاه، نقشه راهی ترسیم شود و حتی در مصاحبه با مطبوعات هم در همان دوران گفتم من تنها کاری که در این دانشگاه انجام دهم  قطعا حرکت به سمت کارآفرینی و فراهم کردن زیرساخت ها برای تحقق دانشگاه نسل سوم خواهد بود.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد ۷ساله خود گفت: من مسولیت وضع موجود دانشگاه خلیج فارس را در این ۷ سال میپذیرم و به آن افتخار می‌کنم.
مصلح افزود: زمانی که رییس دانشگاه خلیج فارس شدم، در بدترین شرایط از لحاظ مالی قرار داشت اما امروز دانشگاه خلیج فارس یک ریال بدهی ندارد و تمامی معوقات نیز پرداخت شده است.

در ادامه برنامه:

دکتر محمد مدرسی، رییس دانشگاه خلیج فارس، عنوان داشت، شروع حضور بنده به عنوان مسئول که نعمتی الهی از سوی خداوند برای اجرای خدمت به  خلق است ، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده و اینک جلسه تکریم و معارفه نیز با میلاد امام علی علیه السلام همزمان شده است، از خدای بزرگ مسئلت دارم به حرمت این دو عزیز به بنده توفیق  خدمتی صادقانه را ارائه کند  تا بتوانم در راستای اعتلای نام خلیج‌ فارس موجبات  رضایت کارکنان  و اعضای هیات علمی را فراهم کنم. 

وی افزود :  بیش از یک ربع قرن است که از عمر دانشگاه خلیج فارس می گذرد و قطعا  تلاش و ظرفیت تمامی نیروی انسانی دانشگاه  روسای پیشین  بوده است که اینک دانشگاه بتواند سربلند باشد .

مدرسی بیان داشت: اینجانب  تلاش می کنم با پرهیز از هرگونه باندبازی و گروه های سیاسی  خدمات خود را عرضه کنم.

وی ادامه داد:  دانشگاه باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشد و در سند راهبردی که برای آن تصویب شده در واقع ریلی  است برای پیشرفت دانشگاه، ضمن اینکه دانشگاه باید گره گشا باشد و گره ای از مشکلات جامعه بازکند چرا که اگر اینگونه نباشد خود یک به یک معضل تبدیل خواهد شد.

شناسه خبر : 1492
تاریخ : 1400/11/26 10:48:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/w8P9A3
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دانشگاه خلیج فارس #دکترعلی خیرالدین #وزارت عتف #وزیر علوم تحقیقات و فناوری

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.