آخرین اخبار
💢اتحاد قلبی و روحی مردم با حضرت امام (رحمت‌الله علیه)، عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در مراسم تجلیل از شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی، اتحاد قلبی و روحی مردم با ایشان را عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش نشریه دریا کنار به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری با حضور در جمع مردم خورموج اظهار داشت: وقتی مدیریت پیامبران را در قرآن مورد مطالعه قرار می‌دهیم، ابلاغ پیام توحید، اجتناب از طاغوت، مبارزه با فساد و اقامه عدل و قسط در جامعه را به عنوان چهار هدف مهم برای رسالت پیامبران می‌یابیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به «آیه ۳۶ از سوره مبارکه نحل» ابلاغ پیام توحید را هدف اول انبیاء الهی عنوان کرد و افزود: در این آیه بیان شده که خداوند برای هر قومی پیامبری فرستاده تا دو پیام را برای مردم برسانند؛ اول اینکه بنده خدا باشند و هیچ تأثیرگذاری در عالم غیر از خدا نپذیرند و در مرحله دوم اجتناب، و از آن مهمتر مبارزه با طاغوت ها است که جزء وظایف پیامبران است.
وی با بیان اینکه قرآن مملو از مبارزه پیامبران با طاغوت‌هاست، اضافه کرد: پیامبر عنصری فعال، مبارز و با نشاط در جامعه بوده است و جدایی دین از سیاست معنا ندارد.
حجت‌الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سه قرن گذشته افراد تخریب‌گر دین، تمام تلاش خود را به کار بستند تا پیامبران را یک شخصیت غیر دینی معرفی کنند، ابراز داشت: قرآن کریم ایستادگی در برابر طاغوت و مبارزه با فساد در جامعه را وظیفه پیامبر می‌داند و مبارزه با هر گونه جریان فسادی مأموریت پیامبران است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اصلاح جامعه و تلاش در جهت تحقق قسط و عدل در جامعه را مأموریت مهم دیگران بیان کرد و ادامه داد: خداوند پیامبران را با معجزات آشکار، همراه با کتاب آسمانی و میزان فرستاده برای اینکه اقامه قسط در جامعه شود و در این راه باید مردم حرکت کنند.
وی تحقق مأموریت‎های فوق را نتیجه حرکت اجتماعی سیاسی پرشور و یک مبارزه جدی دانست و تصریح کرد: اغلب علمای دینی دنبال جریان مبارزه با طاغوت بودند، ولی حرکت حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) با حرکت‌های سایر علما تفاوت جدی دارد و اینکه ایشان مانند انبیاء خود به میدان مبارزه آمدند.
حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه حضرت امام (رحمت‌الله تعالی علیه) شیوه رسیدن به هدف را، مانند انبیاء انتخاب کردند، گفت: ایشان حرکت را از بدنه جامعه آغاز کردند و مردم را به میدان آوردند، پیش از آنکه علما را با خود همراه کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تأکید کرد: کسانی که در ۱۵ خرداد ۴۲ دعوت حضرت امام (رحمت‌الله تعالی علیه) را اجابت کردند، مردم عام بودند و اتحاد قلبی و روحی با بنیانگذار فقید انقلاب، خصیصه‌ی مشترک همه آنها و عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود.
وی در خاتمه سخنان خود با اشاره به شرایط حساس امروز جامعه اظهار داشت: امام (رحمت‌الله تعالی علیه) پیام خود را به قلوب مردم منتقل، و مردم سینه خود را جلوی گلوله سپر کردند، امروزه ما باید دنبال این باشیم که مردم با امام جامعه اتحاد قلبی بیشتری برقرار کنند، و باید دست به دست هم دهیم تا این امر مهم به درستی محقق شود.

شناسه خبر : 612
تاریخ : 1400/3/22 11:11:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/mY5VFo
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.