گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
در نشست خبری مطرح شد؛ اجرای 14 پروژه با اعتبار 334 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت
اجرای 14 پروژه با اعتبار 334 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت
عبدالحسین گرشاسبی با اشاره به اهداف اصلی سازمان منابع طبیعی، از جمله تثبیت حاکمیت دولت بر منابع طبیعی و بهره‌برداری اصولی از آنها، به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف پرداخت.

عبدالحسین گرشاسبی با اشاره به اهداف اصلی سازمان منابع طبیعی، از جمله تثبیت حاکمیت دولت بر منابع طبیعی و بهره‌برداری اصولی از آنها، به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف پرداخت. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در نشست با خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار، گزارشی جامع از عملکرد این اداره کل در سال گذشته ارائه کرد. توسعه جنگل‌کاری و آبخیزداری گرشاسبی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سال گذشته، اجرای ۱۴ پروژه جنگل‌کاری و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۳۴ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌ رسد که از این شمار ۹ پروژه جنگل‌کاری در شهرستان های دشتی، بوشهر، دیر و دشتستان و پنج پروژه نیز بند سنگ ملاتی در حوزه آبخیزداری است که نقش مهمی در حفظ و احیای پوشش گیاهی استان ایفا می‌کنند. طرح‌های مرتعداری و احیای اراضی ایشان ادامه داد: در حوزه مرتعداری نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر در سال گذشته موفق به اجرای طرح‌های مرتعداری در ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان شده است. همچنین برای مقابله با بیابان‌زایی، احیای چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان که از این میزان ۸۵۰ هکتار در قالب عملیات بیولوژیک، ۸۵۰ هکتار عملیات بیومکانیک، ۵۰۰ هکتار کاشت گیاهان دارویی و ۲ هزار هکتار نیز حفاظت و قرق شد. سرمایه‌گذاری در حوزه آبخیزداری ایشان تصریح کردند: استان بوشهر براساس تقسیم بندی کدینگ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شامل ۲۷۶ حوزه آبخیز است که تاکنون در سطح این استان ۱۳۵ حوزه آبخیز با وسعت یک میلیون و ۱۵۱ هزار مطالعه شده و آماده اجرای عملیات آبخیزداری است. گرشاسبی افزود: تاکنون ۸۶۸ سازه آبخیزداری با حجم مخزن ۳۵ میلیون متر مکعب و حجم استحصال ۱۳۵ میلیون متر مکعب در سال اجرا شده که سطح تحت تاثیر آنها ۴۸۴ هزار هکتار است که اجرای این شمار پروژه قادر به جلوگیری از خروج یک میلیون و ۲۸۰ هزار هکتار متر مکعب رسوب از حوزه های استان بوشهر است که در مجموع ۱۴۵ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومانیک در سطح حوزه های آبخیز استان بوشهر اجرا شده است که گامی مهم در جهت کنترل سیلاب و حفظ منابع آب زیرزمینی است. مشارکت مردمی و بخش خصوصی گرشاسبی بر اهمیت مشارکت مردم و بخش خصوصی در حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: مشارکت مردمی و بخش خصوصی در حفاظت از منابع طبیعی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که با همکاری همه جانبه می‌توانیم آینده‌ای سبز و پایدار برای نسل‌های آینده تضمین کنیم.

شناسه خبر : 16329
تاریخ : 1403/5/23 16:34:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JKYxRI
نویسنده خبر :
X

🔶نرگس مهبودی
🔹 روزنامه نگار 
🔹 کارشناس ارشد محیط زیست - دانشگاه خلیج فارس کارشناسی
🔹 مهندسی منابع طبیعی محیط زیست - دانشگاه شیراز

برچسب ها #نشست خبری #عبدالحسین گرشاسبی #مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.