گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 اجرای استاندارد، یک اصل اساسی برای ورود به رقابت‌های جهانی
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت پیاده سازی استاندارد در جامعه گفت: استاندارد سازمانی راهبردی است که علاوه بر افزایش رشد و اعتماد عمومی در جامعه زمینه برای رقابت در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با جمعی از کارکنان اداره کل استاندارد استان اظهار داشت: در این ارتباط تاکنون اقدام‌های خوبی دراستاند ارد استان بوشهر انجام شده که منجر به ایجاد آرامش و پیشرفت‌های اقتصادی شده است.
 
وی بیان کرد: اجرای استاندارد، یک اصل اساسی برای ورود به رقابت‌های جهانی است و این امر بر اهمیت استانداردسازی کالا‌ها و حتی خدمات، صحه می‌گذارد.
 
آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: با پیاده‌سازی استاندارد در شرکت‌های تولیدی براحتی می‌توان هزینه‌های تمام شده را کاهش و میزان سوددهی را افزایش داد.
 
وی افزود: علاوه بر اجرای استاندارد‌های ملی، باید نگاهی فراتر به تولیدات و خدمات و سعی در اجرای استاندارد‌های بین المللی در خطوط تولید شود.
 
مدیرکل استاندارد استان هم گفت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی" نامگذاری شده باید نگاه ویژه‌ای به استاندارد و تولید کالا‌های باکیفیت داشت.
 
 محمدرحیم بهره‌مند افزود: وجود شرایط خاص کرونایی مانع کاهش فعالیت‌های این اداره در زمینه‌های مختلف بویژه آموزشی نشد به نحوی که این آموزش‌ها از طریق مجازی ارائه شدند.
 
وی اجرای طرح طا‌ها و نظارت بر بازار‌های عرضه کالا را از جمله وظایف اصلی این اداره کل برشمرد و اظهار داشت: طی یک سال گذشته، هفت هزار و ۸۸۵ واحد تولیدی مورد بازرسی و بیش از سه هزار ترازو نیز کالیبره شدند.
 
بهره‌مند با تاکید بر لزوم اجرای استاندارد در جامعه بویژه در مقوله آسانسور‌ها اظهار داشت: شهرداری‌های استان بوشهر با توجه به حساسیت ایمنی آسانسورها، تا پروانه استاندارد آسانسور ساختمان‌های مسکونی را دریافت نکردند، مجوز پایان کار ندهند تا از این طریق از بروز حوادث دلخراش جلوگیری شود.
 
رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون استان نیز گفت: از زمان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در زمینه برون سپاری برخی وظایف به بخش خصوصی اداره کل استاندارد بوشهر، با حمایت از بخش خصوص توانست گامی اساسی در راستای پیشرفت استان و تبدیل آن به یکی از قطب‌های آزمایشگاهی کشور داشته باشد.
 
سید حسین رضوی افزود: شرکت‌های همکار استاندارد با سرمایه گذاری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در تاسیس و راه اندازی آزمایشگاه‌ها زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر از دانش اموختگان بومی این استان را فراهم کرده است.

شناسه خبر : 976
تاریخ : 1400/7/21 06:26:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kf6x5p
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.