گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اجرایی شدن کمپ تیم‌های ملی در استان بوشهر
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: کمپ تیم‌های ملی در استان بوشهر، با تأکید بر توانمندسازی ورزشکاران و مربیان، به بهبود بخش روانی و تکنیکی و ارتباط با ورزشکاران شهرهای بزرگ کمک می‌کند و هدف اصلی آن، کمک به توانمندسازی مربیان و ورزشکاران استان بوشهر است.

یاسر جمالی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه، خبر از اجرای طرح پیکرسنجی و استعدادیابی در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش داد و اعلام کرد که در حال تنظیم تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان برای استعدادیابی و نگهداشت استعداد‌ها هستند.  

ایشان اظهار داشت: فاز اول این تفاهم نامه در قالب شناسایی استعدادهای ورزشی است که بواقع مدارس همانند باشگاه های ورزشی کمک حال ما هستند طرح استعدادیابی در ورزش در مدارس می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا استعداد خود را در این حوزه تشخیص دهند و بهبود ببخشند و در نهایت در رسیدن به موفقیت‌های ورزشی موثرتر باشند.

و فاز دوم این تفاهم نامه پس از ارزیابی دانش‌آموزان، افراد با استعداد و پتانسیل ورزشی شناسایی شده و به دوره‌های آموزشی ورزشی مختلف ارجاع داده می‌شوند تا این استعداد مسیر حرکت تندتری را پیدا کند که این طرح می تواند ورزش استان را طی سه الی چهار سال آینده متحول کند.

بازیابی شخصیت قهرمانی ورزشکاران

جمالی، در ادامه با اعلام طراحی کمپ تیم‌های ملی در استان بوشهر، با بیان اینکه هدف از این کمپ بازیابی شخصیت قهرمانی ورزشکاران استان و توانمندسازی مربیان و ورزشکاران استان بوشهر است، توضیحات بیشتری را در این زمینه ارائه داد. وی بیان کرد که یک ورزشکار بوشهری برای متوجه شدن از بخش روانی کار، باید با یک ورزشکار از شهرهایی مانند تهران ارتباط برقرار کند. همچنین، بخش دیگری که تأثیر بسیاری در کیفیت کارتیم ملی و سطح فنی ورزشکاران دارد، بخش تکنیکی است. به همین دلیل، برای اینکه کمپ تیم‌های ملی در استان بوشهر به درستی برگزار شود، از ورزش‌هایی که در استان ظرفیت قهرمانی را دارند، برنامه‌ریزی بیشتری انجام شده است. با این کار، می‌توان در استان بوشهر به رشد حرفه‌ای ورزشکاران کمک کرد و توانمندسازی مربیان و ورزشکاران را بهبود بخشید.

رونمایی از یک روش تامین هزینه به عنوان هزینه ایاب و ذهاب

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر یکی از چالش‌های اصلی هیئت‌های ورزشی در استان، مسئله ایاب و ذهاب به مسابقات کشوری دانست و بیان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای رفت و آمد ورزشکاران به دلیل دوری استان از مراکز مسابقات، اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر تلاش می‌کند تا به صورت جدی این مسئله را مورد بررسی و حل کند.

به علاوه، با رای زنی اعضای هیئت‌های ورزشی در استان، تصمیم گرفته شده است که یک روش تامین هزینه به عنوان هزینه ایاب و ذهاب برای هیئت‌ها در نظر گرفته شود. این تصمیم از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر با هدف حمایت از هیئت‌های ورزشی در رقابت‌های کشوری اتخاذ شده است.

جمالی در ادامه اعلام کرد: که ساز و کار تعریف پروژه‌های عمرانی در این استان اصلاح خواهد شد. برای جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها، تعریف پروژه‌ها براساس نیازسنجی واقعی منطقه صورت خواهد گرفت. به عبارت دیگر، به جای اینکه پروژه‌ها بر اساس شرایط عمومی تعریف شوند، نیازهای واقعی منطقه در نظر گرفته خواهد شد. همچنین، در سال جدید برای تعریف پروژه جدید، اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرها و روستاها، تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه تمام بسیار حائز اهمیت است. به منظور این کار، نیازسنجی دقیقی از وضعیت و نیازهای ورزشی منطقه باید انجام شود.

فعال کردن کمیته سامان ازدواج جوانان

ایشان بر اساس آمار تصریح کرد: در حوزه جوانان این استان، 47 تشکل مردم‌نهاد وجود دارد که 17 نهاد فعال هستند که از آن‌ها 4 تشکل دارای شناسه مالی هستند که می‌تواند در صورت حمایت، به توانمندسازی جوانان کمک کنند. در این خصوص رتبه استان، رتبه 27 کشوری قرار دارد و تلاش‌های اصلاحی در جهت بهبود این وضعیت در پیش روست و متأسفانه، در اجرای طرح های ملی، در سال گذشته، رتبه 30 ام کشوری را کسب کردیم که نشانگر نیاز به تلاش بیشتر در این زمینه است.

در بخش ازدواج و توسعه آن نیز در دهه امامت و ولایت، در ده شهرستان ده جشن ازدواج برگزار شده است. با توجه به اینکه ازدواج آسان و توانمندسازی می‌تواند به توسعه جامعه کمک کند، با تشکیل کارگروه‌های آموزشی و همچنین کمیته سامان، امکان برگزاری جشن های ازدواج در مکان های دولتی وجود دارد. به منظور بهره‌برداری حداکثری از این امکانات، سازمان‌ها موظف هستند 20 درصد از این امکانات را در اختیار افراد قرار دهند که در حال حاظر 50 سازمان را شناسایی کردیم.

شناسه خبر : 9410
تاریخ : 1402/4/18 16:08:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/92Moo2
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #ورزش #توانمندسازی #جوانان #ورزشکاران #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.