گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اداره امور دریانوردان بوشهر ناتوان در مدیریت امور خود
اداره امور دریانوردان بوشهر بعنوان یکی از زیرمجموعه های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مسئولیت خطیر صنعت دریانوردی را عهده دار می باشد. صنعت دریانوردی بدلیل وقوع حوادث و سوانح متعدد، جزء مشاغل بسیار خطرناک محسوب می شود و دریانوردان جان بر کف نیز همواره در معرض صدمات جانی و مالی بوده و هستند، حال این عزیزان چندین ماه است زمانی که برای پیگیری امور خود به ساختمان شیک و تازه تاسیس امور دریانوردان مراجعه می نمایند با واژه هایی چون: اتوماسیون نداریم، اینترنت قطع است یا تلفن وصل نیست روبرو می شوند.

آیا پیگیری این امور پیش پا افتاده در عصر تکنولوژی آنقدرها سخت است که اداره کل بنادر و دریانوردی استان را درمانده نمایند؟ آیا ما نباید با ارائه امکانات حداقلی هوشیاری و عملکرد به یاد ماندنی دریادلان عزیز را قدر دانی نماییم؟

از مدیرکل محترم تقاضا می رود که ضمن ارج نهادن به تلاش‌ها و ایثارگری‌های این قشر زحمتکش و فداکار، سلامتی، عزت و سربلندی تمامی دریانوردان، اداره این امور پیش پا افتاده را در دستور کار قرار دهد.  در پایان ضمن ارائه وظایف و مسئولیت های امور دریانوردان بر جایگاه حساس و تاثیر گذار ایشان صحه می گذاریم.

برخی از وظایف و مسئولیتهای اداره امور دریانوردانی که در اداره امور خود ناتوان می باشد:

  • برگزاری آزمونهای دریانوردی در تمامی سمتها  در رده عرشه ویژه شناورهای با ظرفیت ناخالص کمتر از ۳۰۰۰ و کمتر از ۵۰۰ و در رده  موتور با قدرت کمتر از ۳۰۰۰ کیلو وات .
  • صدور ، تمدید ، تجدید و المثنی  گواهینامه های شایستگی و مهارت دریانوردی در تمامی سمتها در رسته عرشه ویژه شناورهای کمتر از ۳۰۰۰ و کمتر از ۵۰۰ و در رسته موتور با قدرت کمتر از ۳۰۰۰ کیلو وات.
  • صدور ، تمدید ، المثنی و تجدید شناسنامه دریانوردی (Seaman's Book) .
  • بررسی اصالت و پاسخ به استعلامات در خصوص انواع گواهینامه های دریانوردی صادره از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر
  • بررسی و صدور مجوز برگزاری دوره های آموزشی
  • نظارت برحسن  اجرای برگزاری دوره  های  آموزشی  در مراکز آموزشی
  • نظارت بر کار پزشکان معتمد و پزشک ناظر جهت صدور گواهی سلامت پزشکی (Medical fitness)دریانوردان بر اساس مقرره ۹/۱ کنوانسیون اصلاح شده STCW 
  • بررسی درخواستهای مراکز آموزشی جهت اجرای دوره های دریانوردی با عنایت به مفاد دستورالعمل های مصوب و اعلام کاستی ها در صورت وجود (مقرره ۶/۱ کنوانسیون اصلاح شده STCW)  دریافت و به روز درآوردن اطلاعات مربوطه .
  • بررسی درخواست ها و مشکلات دریانوردان در چهارچوب مقررات و دستورالعمل های مصوب
  •  انجام سایر امور در چارچوب وظایف اداره متبوع برحسب دستور مقام مافوق 

 

به قلم:

سهیلا سلطانی زنگلانی

(سردبیر نشریه دریاکنار)

شناسه خبر : 211
تاریخ : 1399/10/17 09:07:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/87E4YR
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.