آخرین اخبار
بازسازی و مرمت ۳۶ گلزار در استان بوشهر/ واگذاری زمین به ایثارگران در دیلم در حال انجام است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: بنیاد شهید برنامه دارد تا گلزارهای مرکز شهرستان‌ها را ویژه تر مورد توجه قرار دهد و سازوکار واگذاری مسکن در الویت قرار دارد که کسانی که فرم ج قرمز ندارند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

نعمت اله غلامپور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ضمن تبریک روز خبرنگار یاد شهید رسانه ای استان را گرامیداشت و گفت: به این مناسبت مجموعه بنیاد دیداری با خانواده شهید شاهینی خواهد داشت. 

 

نعمت اله غلامپور اعلام کرد: جامعه هدف بنیاد شهید بیش از ۵۳ هزار نفر است و بنیاد در استان بوشهر ۲۲۰ گلزار شهید دارد. بخش اعظم این گلزارها در دشتستان با ۸۶ گلزار قرار هست. او افزود که از سال ۹۵ به بعد، تک مزارها و گلزارها ساماندهی شده‌اند و با توجه به دریافت ۸ میلیارد تومان اعتبار، قرار است امسال ۳۶ گلزار بازسازی و مرمت شوند. همچنین، بنیاد شهید برنامه دارد تا گلزارهای مرکز شهرستان‌ها را ویژه تر مورد توجه قرار دهد.

غلامپور اعلام کرد: برای گلزار شهدای چغدک نیز ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و بنیاد ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را تامین خواهد کرد.

ایشان بیان کرد: بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ارزش‌های مرتبط با آن، برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برگزار می‌کند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ساخت فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی، یکی از شهدای برجسته استان بوشهر، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با سپاه در حال تهیه و ساخت است. 

غلامپور در ادمه افزود: علاوه بر این، ساخت مستندی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، در مورد مادران شهیدان صادق گنجی، مجید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

علاوه بر این، بنیاد شهید به تدارک برگزاری یادواره‌ها و مراسم به منظور گرامیداشت شهدای رسانه‌ای در طول سال خبر داد. 

بنیاد شهید همچنین برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز دارد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به تنظیم کتاب‌های مرتبط با شهدا و شهادت، رادیو ایثار، نصب تصاویر شهدای شهر بوشهر و سایر فعالیت‌های مرتبط با حفظ و گسترش فرهنگ شهادت اشاره کرد.

با برگزاری این برنامه‌ها، بنیاد شهید تلاش می‌کند تا ارزش‌های شهادت و ایثار را در جامعه ترویج دهد و آگاهی عمومی را نسبت به تلاش‌ها و تضحیات شهدا افزایش دهد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام داشت: اشتغال پایدار از جمله اهداف اصلی بنیاد شهید است و این تلاش برای جذب وام‌های تبصره ۱۶ نشان از توانمندی و عملکرد موثر این بنیاد در حوزه اشتغال پایدار دارد. این وام‌ها به افرادی که در حوزه‌های مختلف اشتغال دارند، اعطا می‌شود و برای آن‌ها امکان خرید تجهیزات و تسهیلات لازم برای توسعه و یا راه‌اندازی کسب و کار فراهم می‌شود.

 این بنیاد در حال حاضر در جذب وام‌های مربوط به تبصره ۱۶ خود موفقیت قابل توجهی داشته است. تاکنون توانسته ۸۶ درصد از کل وام‌های مربوطه را جذب کرده است.

ایشان افزودند: در سال ۱۴۰۰، بنیاد شهید مبلغ شش میلیارد تومان را اعتبار دریافت کرده بود که به ۶۰ نفر وام داده شد. اما در سال گذشته، این بنیاد مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان را بین حدود ۷۰۰ نفر تقسیم کرده است. 

درباره ایجاد حق پرستاری برای خانواده‌های ایثارگران در استان بوشهر، وی توضیحات بیشتری ارائه کرد: تاکنون، حق پرستاری برای خانواده‌های ایثارگران در استان بوشهر به صورت جدی پیگیری شده و تعداد استفاده کنندگان از این حق نیز در حال رشد است.

 او اعلام کرد: در سال گذشته ۶۰ خانواده از این حق استفاده کرده‌اند و امسال این تعداد به ۱۲۰ پرونده افزایش خواهد یافت.  

وی یادآور شد: پارسال ۸۴ نفر از فرزندان ایثارگران در قالب استخدام‌های دولتی استان بوشهر مشغول به کار و ۳۲۵ نفر نیز تبدیل وضعیت شدند.

ایشان تصریح کرد: برای واگذاری مسکن به ایثارگران دو نوع سازوکار در نظر گرفته شده است. ایثارگرانی که فرم جیم آنها سبز باشد، مشمول دریافت زمین می‌شوند که این سازوکار برای شهرها و روستاها صورت می‌پذیرد. همچنین، سازوکار واگذاری مسکن در الویت قرار دارد که کسانی که فرم ج قرمز ندارند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند و برای جانبازان با ۲۵ درصد به بالا و همسر و فرزندان شهدا، نیازی به پرداخت پول بابت زمین ندارند.

وی در ادمه بیان داست: بنا است تا برای ۴ هزار نفر از ایثارگران در شهرها، زمین واگذار شود. همچنین، در روستاها نیز برنامه‌ریزی شده است که هر کسی که زمین شاملش باشد، زمین به او واگذار شود. به علاوه، در دیلم نیز بحث واگذاری زمین به ایثارگران در حال انجام است.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10061
تاریخ : 1402/5/15 09:46:55
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/SXWOfT
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #بنیاد شهید #امور ایثارگران #گلزار #فرهنگ شهید و شهادت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.