گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اردوی راهیان نور دریایی از آخر اسفند ماه آغاز می‌شود
معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با بیان اینکه اردوی راهیان نور دریایی از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود گفت: در این راستا ۳ فروند کشتی برای اعزام راهیان نور دریایی خارگ از بوشهر تعیین شده است.

حماسه رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس آن چنان اقتدار و قدرتی به ایران اسلامی داد که تا قرن‌ها این جانفشانی‌ها و رشادت رزمندگان در جامعه متبلور است.8 سال دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبها است که باید حماسه رزمندگان این دوران به  نسل‌های مختلف آینده جامعه اسلامی منتقل تا فرهنگ ایثار و جهاد در همه ادوار جامعه ترویج شود.استفاده‌ از  آیندگان از فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت نیازمند محافظت و ترویج است که یکی از راه‌های آن اردوهای راهیان نور است.

راهیان نور ظرفیت راهبردی و سرمایه‌ای مهم در جنگ فرهنگی و نرم دشمنان است

جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر از افتتاح برنامه راهیان نور پس از وقفه 2 ساله به سبب شیوع کرونا خبر داد و اظهار داشت: پس از 2 سال وقفه اردوی راهیان نور به 2 شیوه حضوری و فضای مجازی برگزار می‌شود که نخستین کاروان آن به زودی راهی مناطق جنوب می‌شوند.

سردار عبدالرضا دشتی بازدید از یادمان‌های دهلاویه، هویزه، علقمه، موزه دفاع مقدس خرمشهر، اروند کنار و معراج شهدا و شهدای شلمچه را از جمله برنامه‌های شاخص این رویداد فرهنگی دانست و بیان کرد: راهیان نور ظرفیت راهبردی و سرمایه‌ای مهم در حوزه مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمنان است.

وی با بیان اینکه بوشهر میزبان اردوی راهیان نور دریایی خارگ هم است خاطر نشان کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس به اندازه روزهای جنگ جزیره استراتژیک خارگ برای جلوگیری از صدور نفت خام بمباران شد ولی با رشادت و مقاومت مردم ساکن در خارگ حتی یک روز در صادرات نفت وقفه ایجاد نشد از این نظر این جزیره یکی از مقاصد راهیان نور 8 سال دفاع مقدس تعیین شده است.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با اشاره به اینکه کشتی‌های منطقه دوم دریایی سپاه و ارتش در اعزام اردوهای راهیان نور دریایی خارگ مشارکت می‌کنند خاطر نشان کرد: کسانیکه در اردوی راهیان دریایی شرکت می‌کنند با سفر به جزیره خارگ با مقاومت مردم این جزیره در سال‌های دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

دشتی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این اردو دریایی با رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان استان بوشهر مانند شهید رئیسعلی دلواری آشنا می‌شوند.

اردوی راهیان نور دریایی از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر نیز با بیان اینکه اردوی راهیان نور دریایی از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر و همکاری دیگر نهادها از جمله منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و پایگاه دریایی ارتش 3 فروند کشتی برای اعزام راهیان نور دریایی خارگ تعیین شده است.

سرهنگ پاسدار علی غضنفری با بیان اینکه از سراسر کشور برای شرکت اردو راهیان نور دریایی خارگ ثبت‌نام کرده‌اند تصریح کرد: تاکنون 15 استان بوشهر برای شرکت در اردو راهیان نور دریایی خارگ اعلام آمادگی کرده است تا از مناطق جنگی جزیره مقاوم و استراتژیک خارگ دیدن کنند و با رشادت رزمندگان آشنا شوند.

وی از فراهم کردن تسهیلات برای رفاه زائران در اعزام به خارگ در اردوی راهیان نور دریایی خبر داد و بیان کرد: در این اردو، شرکت کنندگان ضمن شناخت رشادت رزمندگان و مردم مقاوم خارگ، با فرهنگ ایثار، شهادت، ایثارگری آشنا می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با اشاره به اردوهای راهیان نور زمینی به مناطق جنگی خوزستان افزود: شرکت کنندگان در این اردو، به‌صورت خودجوش به مناطق جنگی خوزستان سفر می‌کنند و سپاه استان بوشهر، اسکان و تغذیه شرکت‌کنندگان را در اردوگاه فاطمه زهرا (س) مارد خوزستان فراهم می‌کند.

اردوگاه فاطمه زهرا (س) استان بوشهر در مارد خوزستان آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی مردم استان است

غضنفری با بیان اینکه شهرستان‌های مختلف استان بوشهر بر اساس تاریخ تعیین شده به مناطق خوزستان سفر می‌کنند گفت: راهیان نور دریایی خارج از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 20 فروردین سال 1401 ادامه دارد و راهیان نور جنوب به‌صورت عزیمت از 25 اسفند تا 20 فروردین تعیین شده است و اردوگاه فاطمه زهرا (س) استان بوشهر در مارد خوزستان آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی مردم استان است.

وی با بیان اینکه جزیره خارگ به‌عنوان نماد مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود خاطر نشان کرد: به تعداد روزهای جنگ این جزیره استراتژیک که بزرگترین پایانه صادراتی نفت کشور در آن قرار دارد مورد بمباران موشکی و هوایی رژیم بعث و حامیانش قرار گرفت اما حتی برای یک روز صادرات نفت در آن قطع نشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر راهیان نور دریایی خارگ را فرصت مناسبی برای تبیین حماسه آفرینی‌ها دانست و اضافه کرد: در اردو راهیان نور دریایی خارگ خاطرات و وقایع عملیات‌های دریایی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس تشریح می‌شود.

شناسه خبر : 1606
تاریخ : 1400/12/21 11:29:14
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dbkkud
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #اردوی راهیان نور دریایی #جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام #غضنفری #۳ فروند کشتی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.