گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
استان بوشهر در مرحله تصویب مرحله اول تسهیلات کاهش منابع آلایندگی صندوق ملی محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استان بوشهر در مرحله تصویب مرحله اول تسهیلات کاهش منابع آلایندگی صندوق ملی محیط زیست قرار دارد.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عبدالرحمان مرادزاده افزود: صندوق ملی محیط زیست در سال ۱۳۹۳ و با هدف کمک به کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، حفاظت از منابع طبیعی و احیا و بهره برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی، تاسیس شده است.

وی گفت: از وظایف صندوق ملی محیط زیست می‌توان به توسعه صنایع بازیافت، حمایت از فناوری‌های سازگار با محیط زیست، توسعه انرژی‌های پاک، آموزش، ظرفیت سازی و احیای اکوسیستم‌های آسیب دیده است را اشاره کرد.

مرادزاده افزود: تسهیلات به طرح‌های محیط زیستی در راستای اولویت‌های ساخت، تکمیل، بازسازی و بهینه‌سازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی، خدماتی، تجاری و مسکونی، بهینه‌سازی سیستم‌های کنترل آلودگی هوای صنعتی، حمل و نقل، ساخت و تکمیل واحد‌های بازیافت و تولید کمپوست و مدیریت پسماند‌های صنعتی، شهری، ساخت واحد‌های تصفیه و پاکسازی خاک‌های آلوده، ساخت و تکمیل طرح‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، تحقیق و اختراع در زمینه تجهیزات کاهش آلودگی یا تولید انبوه تجهیزات کنترل و کاهش آلودگی (نرم افزاری و سخت افزاری)، حفظ و احیای گونه‌های حیات وحش یا احیا و بازسازی زیستگاه‌های طبیعی، طرح‌های گردشگری و توانمندسازی و فرهنگ‌سازی جوامع محلی برای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از تخریب داده می‌شود.

وی گفت: با عنایت به اینکه بسیاری از صنایع مشمول آلایندگی به دلیل شرایط وضعیت تولیدی و اقتصادی قادر به رفع آلایندگی و یا کاهش آن نیستند مقرر شده که واحد‌های مشمول پس از ارزیابی در کمیته فنی ادارات کل و تصویب طرح‌ها در قالب کاهش منابع آلایندگی (آب، خاک، هوا، پسماند و پساب) تسهیلاتی از طریق صندوق ملی محیط زیست به ایشان اختصاص داده شود.

مرادزاده افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام به ارسال ۵۰ پروپوزال پیشنهادی به سازمان حفاظت محیط زیست کرد که با پیگیری‌های انجام شده در مرحله اول ۱۰ واحد صنعتی در بخش‌های تولید سیمان، عمل و آوری و بسته بندی آبزیان، کارخانه آسفالت و کارخانه تولید آهک هیدراته برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی، که از این میان تنها یک واحد موفق به دریافت وام تسهیلات از صندوق شد.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 9626
تاریخ : 1402/4/26 10:11:59
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/T8a2h6
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #محیط زیست #حفاظت #استان بوشهر #منابع آلایندگی #کاهش #آلاینده‌های محیط زیستی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.