آخرین اخبار
استاندار ایلام: افرادآموزش دیده درحوزه نفت و گاز، به کار گرفته شوند
استاندار ایلام گفت: شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز در گذشته نبود افراد آموزش دیده تخصصی بومی درحوزه نفت و گاز رادلیل اصلی عدم بکارگیری نیروی بومی را بهانه می کردند ، اما امروز این آموزش ها در استان با حضور افراد علاقمند برگزارشده و حدود ۴۰۰ نفر آموزش های لازم را کسب کرده و۱۰۰ نفر دیگر نیز در حال آموزش هستند و دیگر بهانه ای برای بکارگیری این افراد در این حوزه وجود ندارد

بهرام‌نیا بیان کرد: مصوب شده است که ۲ هنرستان در جوار مناطق فعال حوزه نفت و گاز استان در شهرستان‌های چوار و مهران با همکاری آموزش و پرورش استان دایر شود و لازم است که فنی و حرفه‌ای هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.
حسن بهرام نیا خاطرنشان کرد: یکی از مسائل استان نبود مراکز و تعمیرگاه‌های خودروها و ماشین‌آلات راه‌سازی و سنگین در استان است که صاحبان این خودروها برای تعمیر خودروها و ماشین‌آلات مجبور به مراجعه به خارج از استان هستند که آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در این خصوص می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی برای افراد علاقه‌مند، از هزینه‌های فراوان برای تعمیر ماشین‌آلات سنگین جلوگیری کند.
استاندار ایلام با بیان این‌که امروز بسیاری از امور مربوط به ساختمان، صنایع دستی و هنری مربوط به صنایع چوبی است، گفت: از امکانات و ظرفیتی که فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش‌های صنایع چوبی در استان دارد باید در راستای مهارت‌آموزی و اشتغال استفاده شود و هم‌چنین دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در این زمینه وارد کار شوند.
دکتر بهرام‌نیا با تاکید بر این‌که خروجی جلسات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی عضو شورای اشتغال استان بایذ به ایجاد اشتغال و رونق سفره مردم منجر شود، تاکید کرد: در پایان سال عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس ایجاد اشتغال، ارزیابی می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید با هم‌افزایی نقش خود را در تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال در استان ایفا کنند.
وی با اشاره به این‌که همه دستگاه‌های اجرایی با این نگاه که در برنامه هفتم توسعه، در زمینه رشد اقتصادی و تولید، سهم دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است، گفت: همه مردم، بخش خصوصی و مسئولان برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه توسعه هفتم لازم است که پای کار بوده و سهم خود را اجرایی کنند.

 
شناسه خبر : 14849
تاریخ : 1403/1/26 07:11:58
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VyZYdl
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #استاندار ایلام #نفت #گاز

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.