آخرین اخبار
عملیات نشت یابی و انسداد محل نشت نفت در گناوه ادامه دارد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاک سازی آب‌های گناوه از آلودگی نفتی وارد بیست و ششمین روز شده و عملیات نشت یابی و انسداد محل نشت نفت نیز همچنان تداوم دارد.‌‌‌

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بازدید از روند عملیات پاک‌سازی آب‌های گناوه از آلودگی نفتی اظهار داشت: با جداسازی گل و لای رسوب شده روی لوله نفت، همچنان عملیات یافتن نقطه نشت نفت جهت انسداد محل آن در حال انجام است.

 وی بیان کرد: مدفون بودن خط لوله در عمق چهار متری از سطح بستر و دید کم جهت انجام عملیات، از جمله عوامل عدم انسداد سریع محل نشت نفت در خط لوله گناوه - خارگ است.

شکیبی نسب گفت: با توجه به نقش حاکمیتی و هماهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آب‌های این استان، با پیگیری‌های صورت گرفته تیم غواصی شرکت نفت فلات قاره با تجهیزات کامل به همراه شناور مجهز جهت سرعت بخشیدن به عملیات وارد منطقه شده است.

 وی ادامه داد: در ۲۶ روز اخیر در تمام روز‌هایی که امکان تردد دریایی وجود داشته نسبت به انجام عملیات مقابله با آلودگی نفتی اقدام شده است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: شناور‌های خلیج فارس۳، هادی ۵، پایش ۲، پایش ۱، آزادی ۳، آزادی ۴، ماکان، کربلا، بارج پاک بوم ۵ و بارج پاک بوم ۶ از جمله شناور‌های اداره کل بنادر و دریانوردی این استان هستند که تاکنون در عملیات مقابله با آلودگی‌های نفتی در آب‎‌های گناوه مشارکت فعال داشتند.

شکیبی نسب ادامه داد: در این عملیات  از ظرفیت بندر امام خمینی (ره) نیز برای سرعت بخشی به عملیات مقابله با آلودگی نفتی کمک گرفته شده است.

وی افزود: به علت عدم انسداد کامل محل نشت نفت در روز‌های اخیر عملیات مقابله با آلودگی بسیار زمانبر و طاقت‌فرسا شده، از این رو انتظار می‌رود مجموعه نفت با سرعت بیشتری نسبت به انسداد محل نشت نفت حداکثر تا ۴ روز آینده اقدام کند.

شکیبی نسب اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در چنین مواردی نقش هماهنگی دستگاه‌های متولی و مشارکت فعال برای بسیج امکانات و ظرفیت‌ها برای مقابله با آلودگی دارد که این نقش در موضوع آلودگی نفتی در آب‌های گناوه به صورت تمام و کمال محقق شده است.

 

شناسه خبر : 11198
تاریخ : 1402/6/31 19:59:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JrzvFb
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #نشت یابی #انسداد #آلودگی نفتی #گناوه #بنادر و دریانوردی #استان بوشهر

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.