آخرین اخبار
استاندارِ بوشهر حرفش را پس گرفت و از نیاز مبرم تامین نیروی تخصصی بومی در پارس جنوبی سخن به میان آورد
پس از هجمه های وارده به استاندار بوشهر پس از اعلام معاون وزیر کار درخصوص اینکه استاندار بوشهر به وزارت کار نامه زده که بوشهر ۱۰ هزار جوان برای کار می‌خواهد ولی نیروی کار نیست! استاندار بوشهر حرفش را پس گرفته و بدون اشاره به نامه مورد اشاره معاون وزیر کار از ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در صنایع جنوب استان بوشهر خبر داد و گفت: بخش عمده کارگران فعلی در صنایع پارس جنوبی غیربومی هستند.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه در همایش تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر استان بوشهر اظهار داشت: کارگران نقش بسیار مهمی را در توسعه و پیشرفت جامعه بر عهده دارند و باید قدردان این قشر تلاشگر باشیم.

عکس

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۹۰ هزار کارگر در پروژه‌های عسلویه، کنگان و جم مشغول به کار هستند و بیش از ۲۷ هزار کارگر در پروژه‌های در حال ساخت فعالیت می‌کنند که بخش عمده این کارگران غیربومی هستند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه زمینه به‌کارگیری ۱۰ هزار نفر در شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی فراهم می‌شود افزود: برای تأمین نیروی تخصصی شرکت‌ها و صنایع مختلف گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی، اقدامات مهمی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا است.

وی از کاهش نرخ بیکاری استان بوشهر به میزان ۷.۳ درصد خبر داد و بیان کرد: به‌زودی هزار نفر از نیروهای تخصصی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در شرکت‌های گازی منطقه پارس جنوبی با شرکت در آزمون استخدامی فراهم می‌شود.

عکس

محمدی‌زاده با اشاره به افتتاح نخستین دفتر استانی انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر، افزود: منشأ بسیاری از توسعه ایران و چین در استان بوشهر مستقر است، چون بخشی از این توسعه معطوف به حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که مرکز آن در استان بوشهر است.

وی بیان کرد: علاوه بر حضور صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولید محصولات کشاورزی، آبزیان پرورشی و گردشگری دارد.

در پایان این همایش نیز از 38 نفر کارگر و کارآفرین نمونه تقدیر شد.

شناسه خبر : 7552
تاریخ : 1402/2/12 13:15:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/yKWtqY
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #محمدی زاده #کارگر #روز کارگر #استاندار بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.