آخرین اخبار
استاندار بوشهر خبر داد: تخصیص ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان بوشهر
استاندار بوشهر از تخصیص ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان در استان بوشهر خبر داد.

احمد محمدی‌زاده در آیین تجلیل از فناوران برتر و دستگاه‌های برتر حامی فناوری و نوآوری استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و شهدای مدافع امنیت اظهار داشت: موفقیت‌های جمهوری اسلامی مدیون خون پاک کسانی است که برای دفاع از کشور جانفشانی کرده‌اند.

وی یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها را عملکرد در حوزه دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه فعالیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تاکنون خوش درخشیده است.

استاندار بوشهر حمایت از شرکت‌های فناور را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا واگذاری زمین برای شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری برای فعالیت آنان در اولویت قرار دارد.

وی با تأکید بر توسعه زیرساخت‌ها در پارک علم و فناوری بوشهر گفت: باید ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با واحدهای مصرف‌کننده برقرار شود.

محمدی‌زاده توجه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: استان بوشهر در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که تکمیل زنجیره ارزش باید در اولویت قرار بگیرد.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تولید محصولات پتروشیمی دانست و خاطرنشان کرد: محصولات این صنایع به‌صورت خام‌فروشی صادر می‌شود به‌گونه‌ای که سال گذشته ۱۳.۷ میلیارد دلار صادرات واحدهای پتروشیمی استان بوشهر ثبت شده است.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به صنایع فناوری محصولات پتروشیمی و پائین‌دست افزود: اگر صنایع پائین دست پتروشیمی در استان بوشهر فعال شود ضمن توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی میلیاردها دلار ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

محمدی‌زاده بر توجه به تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزیان پرورشی، خرما، انرژی هسته‌ای و پتروشیمی تأکید کرد.

وی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای این شرکت‌های فناور در استان بوشهر پیش‌بینی شده است.

 
شناسه خبر : 13014
تاریخ : 1402/9/30 09:18:44
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Mm57YG
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #استاندار بوشهر #تسهیلات #دانش بنیان

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.