آخرین اخبار
استاندار بوشهر: صادرات از بندر دیر به قطر تسهیل می‌شود
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بندر دیر نزدیک‌ترین بندر ایران برای مبادلات تجاری بین ایران و قطر است گفت: با توسعه زیرساخت‌های بندری، صادرات از بندر دیر به قطر تسهیل می‌شود.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار بوشهر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسوولان عملیات اجرایی 2 پروژه بندری در دیر آغاز شد.

احمد محمدی‌زاده در آیین آغاز ساخت طرح‌های بندری در شهرستان دیر با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت‌های مهم اقتصادی، تجاری، شیلات، بازرگانی، صنعت برخوردار است اظهار داشت: شهرستان دیر از دیرباز مبادلات مرزی و تجاری با کشور قطر داشته به لحاظ جغرافیایی نزدیکترین نقطه به بندر الرویس قطر است.

وی با اشاره به عملیات صادرات و واردات از بندر دیر به قطر و بالعکس تصریح کرد: باید برای توسعه زیرساخت‌های بندر دیر برنامه‌ریزی شود چراکه مبادلات مرزی از بندر دیر به قطر یک فرصت مهم و جدید است.

استاندار بوشهر افزود: امید است در زیرساخت‌های بندر دیر برای صادرات به قطر ، بحرین و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس توسعه مورد نیاز محقق شود.

وی عنوان کرد: ظرفیت جدید بندر دیر در سواحل این بندر تا بردخون رقم خواهد خورد تا واحدهای پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در این محدوده احداث و راه‌اندازی شود‌.

استاندار بوشهر با اشاره به نشست با مسئولان قطری برای تقویت ارتباط تجاری و بازرگانی استان بوشهر تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های بندر دیر طرح‌های مهمی اجرا شده که امکان همزمان پهلوگیری 5 شناور فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی در زیرساخت‌های بندر دیر گفت: با توجه به  متراکم بودن استقرار پالایشگاه گازی، پتروشیمی و صنایع وابسته، پارس شمالی بنا به نیاز کشور در مسیر شهرستان‌های دیر تا دشتی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به استقرار صنایع مهم پالایشگاه در سواحل بندر دیر خاطر نشان کرد: در این راستا صنایع پالایشگاه گاز، پترو پالایشگاه و پتروشیمی در سواحل بندر دیر تا بندر بردخون مستقر می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: امید است عملیات استقرار صنایع یاد شده از انتهای امسال و سال آینده در سواحل بنادر دیر تا بردخون آغاز شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی و ساخت تجهیزات مرتبط با گاز و صادرات محصولات گازی آمادگی دارند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی 8 ساله با مشارکت مردم به پیروزی رسید تصریح کرد: جنگ اقتصادی به مراتب آسان‌تر از جنگ نظامی است که باید مردم در این صحنه حضور فعال داشته باشند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

بر اساس این گزارش امروز عملیات احداث چهار پست اسکله رمپ و پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر آغاز شد.

چهار پست اسکله رمپ بندر دیر به طول ۱۲۹ متر و با هزار میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث خواهد شد.

پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر نیز به مساحت سه هکتار و با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث می‌شود.

دستگاه ایکس ری گمرک بندر دیر افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار بوشهر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسوولان دستگاه ایکس ری گمرک دیر به بهره برداری رسید

برای بهره برداری از این پروژه یک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدرسه خیرساز مرحوم حاج ابراهیم طاهری در بردخون افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار بوشهر، فرماندار دیر و جمعی از مسوولان، دبستان دخترانه خیرساز مرحوم حاج ابراهیم طاهری در بردخون افتتاح شد.

این مدرسه ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان توسط خیر بردخونی مرحوم حاج ابراهیم طاهری احداث و تجهیز شده است.

افتتاح دبستان پسرانه حافظ در شهنیا

همچنین دبستان ۶ کلاسه حافظ در روستای شهنیا از توابع بخش بردخون شهرستان دیر در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۸۰ متر مربع با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

شناسه خبر : 3072
تاریخ : 1401/6/7 05:39:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lqTJx3
نویسنده خبر :
X

🔶الهام میرزائی زاده
🔹روزنامه نگار
🔹کارشناسی اقتصاد بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر 
🔹عضو صندوق هنر وزارت در کشور
🔹دبیرکمیته عضویت انجمن روزنامه نگاران و خبرنگاران استان بوشهر 
🔹مشاور رسانه ای شورا و شهرداری بندر دیر

برچسب ها #نشریه دریاکنار #استانداری بوشهر #مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.