گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اشتغال ۶۰ درصد زندانیان مهارت دیده
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: ۶۰ درصد زندانیان مهارت دیده در بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

سید محتشم حسینی در آیین تجلیل از برترین‌های نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان با بیان اینکه خدمات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اشتغال‌زایی به زندانیان در زندان ارائه می‌شود، افزود: با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشکیل کلاس‌های آموزشی، زمینه اشتغال و ورود به بازار کار و درآمدزایی زندانیان پس از آزادی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی از انتظار و برنامه سازمانی جلوتر هستیم، گفت: پارسال ۶۰۰ نفر در مسابقات مهارت و فنی و حرفه‌ای شرکت کردند و ۶۰ درصد از افراد مهارت دیده در زندان در بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف مشغول به فعالیت شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان می‌گوید: افرادی که مهارت در زندان کسب کنند پس از آزادی از تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان زندان‌ها را طرح‌های فرهنگی تربیتی دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی مددجویان از جمله این برنامه‌ها است که در این راستا ۷۰۰ نفر در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند، همچنین یک هزار و ۶۰۰ نفر حافظ قرآن کریم از سوره‌های منتخب تا حفظ کل هستند.

حسینی با اشاره به رسیدگی به خانواده مددجویان زندانی، گفت: در نیمه نخست امسال بیش از یک‌هزار و ۲۰ بسته معیشتی، نوشت‌افزار و اقلام مختلف غذایی در اختیار خانواده زندانیان استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هم گفت: مسابقات آزاد مهارت زندانیان همزمان با هفته دولت در ۲۱ استان در سطح کشور با هدف تاثیر روحی، روانی و تربیتی و توانمندسازی زندانیان برای اشتغال مفید و تامین معاش و جلوگیری از ارتکاب جرم و بازگشت به محیط زندان برگزار شد.

عیدالمجید دراهکی افزود: مرحله شهرستانی مسابقات با حضور ۷۹ شرکت کننده در ۵ حرفه آرایشگری مردانه، دوخت چرم، جوشکاری، برق ساختمان و معرق کاری در سطح زندان‌های بوشهر، دشتی و دشتستان برگزار و ۴۲ نفر برتر به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: با برگزاری مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت ۱۶ نفر در ۵ رشته مهارتی حائز رتبه‌های برتر شدند که در این مراسم از آن‌ها با لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

شناسه خبر : 3510
تاریخ : 1401/7/6 08:45:13
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ha3p9b
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #اشتغال #زندانیان #مدیر کل زندان ها #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.