گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اصلاح قانون سربازی در دستور کار مجلس/ سرباز نباید دغدغه معیشت داشته باشد
شهباز حسن پور بیگلری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در قانون جدیدی که برای سربازی در مجلس مطرح شده همه مواردی که در گذشته به عنوان مشکل مطرح شده بود پیش بینی شده است .

وی افزود: با توجه به شرایطی که برای جوانان ما در بحث خدمت سربازی وجود دارد، مانند حفظ مرزهای کشور و دوری از خانواده، حداقل کاری که مجلس می‌توانست انجام دهد آن است که اگر شخصی به سربازی می‌رود نباید دغدغه معیشت خانواده خود را داشته باشد و این حداقل کاری بوده که در این زمینه در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است. او گفت: نیروهای مسلح ما در تمام تاریخ ۴۰ سال گذشته ثابت کرده اند که جان فدای ملت هستند و به این موضوع باید اشاره کرد که کشوری که پایین‌ترین حقوق را به نیروهای مسلح خود در منطقه ما پرداخت می‌کند ما هستیم و این موضوع اتفاق خوبی نیست.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در کشورهای منطقه، نیروهای مسلح از دیگر کارکنان دولت حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و درحالی که در کشور ما چنین اتفاقی نیست و نیروها مسلح کشور ما چه نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و عزیزان ارتش جمهوری اسلامی و همچنین نیروهای بسیجی با حداقل حقوق انجام وظیفه می‌کنند، اما جانشان را برای دفاع از ملت خالصانه گذاشته اند و انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: در مجلس سعی کردیم که یکی از دغدغه‌های خانواده‌هایی افرادی که به سربازی می‌روند یعنی حقوق کم را جبران کنیم. متاسفانه به عنوان مثال با تورمی که وجود دارد بعضی سربازان حتی در رفت و آمدهای خود نیز با مشکل مواجه هستند و در صدد هستیم که از این به بعد سربازان از این قبیل دغدغه‌ها را نداشته باشند. این حداقل کاری است که انجام شده و امیدواریم شرایط بهتر از این شود و بتوانیم باز هم زحمات عزیزان در تمامی نیروهای مسلح را جبران کنیم.

وی گفت: در بحث بازنشسته‌ها نیز آن گونه که شایسته است نه در نیروهای مسلح و نه در نیروهای کشوری نتوانستیم پرداختی‌های مناسبی داشته باشیم، که امیدواریم که در برنامه هفتم بتوانیم به این موضوع مهم نیز توجه بیشتری داشته باشیم.

شناسه خبر : 6897
تاریخ : 1402/1/21 09:54:38
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3TZnmF
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #اصلاح #قانون سربازی #معیشت #کمیسیون اقتصادی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.