آخرین اخبار
افتتاح فاز اول پروژه بوشهر مال تا پایان سال جاری/ برگزاری جشنواره‌های بزرگ در بوشهرمال
سالاری مدیر پروژه بوشهرمال اعتبار کلی این پروژه را دو هزار میلیارد تومان دانست و بیان داشت:تا به الان 200 سرمایه‌گذار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در نشست خبری که با حضور مدیر و مجموعه پروژه بوشهرمال و اصحاب رسانه برگزار شد سالاری، مدیر پروژه بوشهر مال به گزارشی از عملکرد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ پرداخت و اظهار داشت: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه خصوصی استان بوشهر شناخته می‌شود. در زمینی به مساحت ۵ هکتار و دارای زیربنایی بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع است. این مجموعه دو طبقه است و حدود ۴۰۰ واحد تجاری، فرهنگی، تفریحی و شهربازی در آن قرار دارد که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

سالاری با بیان اینکه بوشهر مال یک پروژه بسیار بزرگ و چشمگیر است که به منظور توسعه و ارائه خدمات تجاری، فرهنگی و تفریحی در استان بوشهر طراحی و ساخته می شود گفت: این مجموعه شامل پردیس سینما و تئاتر، باشگاه بیلیارد، گالری، موزه فوتبال، موزه هنر، رستوران های ایرانی و بین المللی، هتل ۴ستاره، کافه ها و فوردکورد، شهربازی، سالن همایش ها و موسیقی، مرکز خرید مدرن(۴٠٠واحد تجاری)، موزه بازار، هایپرمارکت و سیتی سنتر کودکان و....  می باشد.

ظرفیت اشتغال بوشهرمال

وی در ادامه افزود: با بهره برداری از پروژه بوشهر مال، پیش بینی می‌شود بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار شده و اشتغالزایی مهمی در استان ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر این، با فعال شدن بوشهر مال، فضای تجاری و تراکنش مالی در منطقه بوشهر نیز بهبود خواهد یافت. با وجود واحدهای تجاری و فرهنگی در این پروژه، فرصت‌های تجاری جدید در منطقه ایجاد خواهد شد و امکانات فرهنگی و تفریحی برای مردم بهبود خواهد یافت.

افتتاح فاز اول

سالاری با اشاره به اینکه پروژه بوشهر مال به صورت سه فاز اجرایی پیش برده می‌شود تصریح کرد: در فاز اول این پروژه که قرار هست تا انتهای سال جاری افتتاح شود این فاز شامل حوزه‌های فرهنگی و تجاری است.

در حوزه فرهنگی این پروژه، یکسری مجموعه‌های فرهنگی تا پایان مهرماه به سرمایه‌گذاران داده می‌شود. این مجموعه‌ها  شامل موزه‌ها، نمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و سالن‌های هنری هست. این امکانات فرهنگی متنوع، فرصت‌های جدیدی برای عرضه و ترویج هنر و فرهنگ در بوشهر ایجاد خواهند کرد. همچنین، این مجموعه‌های فرهنگی می‌توانند جاذبه‌های گردشگری برای بازدیدکنندگان و گردشگران از سراسر کشور و حتی خارج از کشور باشند.

در حوزه تجاری نیز، فرصت‌های کسب و کار و تجارت را برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارهای محلی ایجاد خواهد کرد که این مجموعه شامل فروشگاه‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و فضاهای تجاری متنوعی می باشد.

وی دیدگاه استاندار و مدیرعامل منطقه ویژه که این بستر خوب را برای تسریع در تکمیل این پروژه فراهم کرده‌اند قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: این نگاه همکاری نشان از توجه و تمرکز مسئولان به توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه بوشهر می باشد.

ایشان در خصوص سالن های بوشهرمال تاکید کرد: چهار سالن با ظرفیت‌های مختلف معرفی شده است. سالن اول با ظرفیت ۱۱۶۳ نفر به سبک بوشهری طراحی شده است و توانایی تشخیص سبک و سیاق آن توسط بیننده را در نگاه اول را دارد. سالن دوم با ظرفیت ۲۳۸ نفر، یک سالن چندمنظوره است که برای همایش‌های دولتی و کنسرت‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود و پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد افزایش رخ داده است. سالن‌های دیگر شامل یک سالن VIP با ظرفیت ۴۵ نفر و یک سالن CIP با ظرفیت ۲۴ نفر هستند که دکوراسیون و مبلمان مدرن و شیک دارند. همچنین یک پردیس سینمایی در بوشهرمال احداث خواهد شد که قادر به برگزاری جشنواره‌های بزرگی در خود بوشهر است.

در پایان نشسن نیز سالاری اظهار امیدواری کرد که این پروژه هر چه سریعتر تکمیل شده تا مردم بتوانند از خدمات آن بهره‌برداری کنند.

شناسه خبر : 9707
تاریخ : 1402/4/29 14:07:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/R7zGNR
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پروژه بوشهرمال #افتتاح #فاز اول #سرمایه‌گذار #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.