گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از یک هزار طرح عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر بمناسبت دهه مبارک فجر
دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر استان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از یک هزار طرح عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر خبر داد.

یوسف دشتی دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: در دهه مبارک فجر امسال، تعداد کل پروژه‌ها در استان بوشهر به 1837 پروژه افزایش یافته است. این پروژه‌ها شامل طرح‌های عمرانی و اقتصادی متنوعی هستند. برای اجرای این پروژه‌ها، مبلغی بالغ بر 147 هزار و 28 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این اعتبار برای توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و تحقق اهداف اقتصادی استان بوشهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دشتی گفت: از کل تعداد پروژه‌های ذکر شده، 519 پروژه در حال حاضر در مرحله اجرایی قرار دارند و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد. همچنین، 1318 پروژه دیگر نیز در طول دهه فجر سال جاری قابل افتتاح هستند. این پروژه‌ها با توجه به میزان اعتبار در نظر گرفته شده، می‌توانند در بهبود زیرساخت‌های استان بوشهر و تحقق اهداف اقتصادی آن نقش موثری ایفا کنند.

در اعلامات خود، دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر اظهار کرد: مجموع اعتبار مختص پروژه‌های قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر به مبلغ 55 هزار و 262 میلیارد تومان می‌رسد. همچنین، از تعداد 519 پروژه‌ای که عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، مجموع مبلغ بالغ بر 91 هزار و 669 میلیارد تومان برای آنها در نظر گرفته شده است. این پروژه‌ها شامل 1729 پروژه عمرانی و 108 پروژه اقتصادی می‌باشند.

مشاور استاندار و دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر در ادامه افزود: شهرستان دشتستان بیشترین تعداد طرح‌های اقتصادی و عمرانی را در استان دارد و پروژه های اقتصادی و عمرانی در شهرستان های ده گانه استان بوشهر، با حضور مسئولان، بر اساس جدول زمان بندی شده، انجام خواهند شد.

ایشان در ادامه افزود: از دیلم تا عسلویه هم در ابعاد پروژه های اقتصادی و عمرانی از تنوع بسیار مناسبی برخودار هستند و برای تمامی شهرستان ها پروژه تعریف شده است در شهرستان دیلم 62 پروژه در شهرستان گناوه 103 پروژه در شهرستان دشتستان با توجه به وسعت آن 616 پروژه در استان بوشهر 112 پروژه در تنگستان 307 پروژه در دشتی 190 پروژه در عسلویه 66 پروژه در کنگان 86 پروژه در دیر 94 پروژه و در جم 193 پروژه برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی در ایام الله دهه فجر تعریف شده است.

وی تصریح کرد: پروژه ها در سه سطح استانی، شهرستانی و کشوری تعریف شده اند (پروژه های کلانی که از یک رقم ریالی بالاتری برخوردارند و کل کشور را متاثر می کند)؛ 10 پروژه کلان که در سطح کشوری می باشند. در قسمت پتروشیمی به مانند پروژه پتروشیمی هنگام با 28 هزار و 650 میلیارد تومان، پتروشیمی آرین متانول با 12 هزار و 150 میلیارد تومان، پتروشیمی یونیتی لیتی با 7هزار و 130 میلیارد تومان است. در قسمت جاده و حمل و نقل جاده ای پروژه باند دوم محور اهرم- برازجان با 120 میلیارد تومان است.

ایشان خاطر نشان کرد: در شروع عملیات اجرایی احداث پل باهوش با اعتبار 100 میلیارد تومان، توسعه بندر ریگ با اعتبار نزدیک به 2000 میلیارد تومان در برنامه های ایام الله دهه فجرخواهیم داشت و همچنین چندین موارد اب شیرین کن به مانند آب شیرین کن بنک با اعتبار 598 میلیارد تومان و پروژه بزرگراه بوشهر-دیر با اعتبار نزدیک به 750 میلیارد تومان و همچنین سد دهرود با نزدیک به 200 میلیارد تومان برآورد اولیه در بخش عملیات اجرایی خواهیم داشت.

دشتی اظهار داشت: در روز 12 و 13 بهمن ماه با حضور دکتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و دکتر حسینی معاون پارلمان رئیس جمهور خواهیم بود که در شهر بوشهر هم برنامه های متنوعی خواهند داشت و هم پروژه های مختلفی را افتتاح خواهند کرد از جمله پروژه مدرسه شهدای چغادک و پروژه صنعتی در منطقه ویژه صنعتی و مرکز جامع سلامت تنگک و پروژه های متنوع دیگر با حضور مسئولین استانی و کشوری خواهیم داشت و همچنین در اخرین روز افتتاحیه ها حضور دکتر منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور جهت ایراد سخنرانی و افتتاحیه پروژه در شهرستان دشتستان را خواهیم داشت.

 
شناسه خبر : 13689
تاریخ : 1402/11/11 08:35:38
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/eE5DMy
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #یوسف دشتی #دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر #طرح عمرانی و اقتصادی #افتتاح #عملیات اجرایی #دهه فجر #استان بوشهر #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.