گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
افتتاح ۱۴۴ پروژه در هفته دولت با اعتبار ۲۹۷۱۱ میلیارد ریال در شهرستان تنگستان
در هفته دولت، مجموع اعتبار طرح های افتتاحی و آغاز اجرایی در شهرستان تنگستان به ۲۹۷۱۱ میلیارد می رسد . این شامل ۱۴۴ پروژه است که به طور جامع شامل سرمایه گذاری و توسعه در این منطقه می شود.

 آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز تولید مولدین عاری از بیماری خاص میگو با حضور معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، مسؤلین و مدیران استانی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار شد. این مرکز با سرمایه ثابت ۴۶۰ میلیارد ریال و سرمایه جاری ۱۱۰ میلیارد ریال احداث شده است و قرار است ظرفیت تولید ۲ هزار قطعه را با مساحت ۳ هکتار داشته باشد. این پروژه میزان اشتغال زمان ساخت ۴۰ نفر و در فاز بهره‌برداری ۲۵ نفر را فراهم می‌کند. در آیین مراسم، مسئولان به ایراد سخنرانی پرداختند و جزئیات بیشتری درباره این پروژه ارائه شد.

سید حسین حسینی، معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، در این آیین با بیان سلام گرم از سوی مقام عالی وزارت، اعلام کرد: ۴۷ پروژه در حوزه شیلات به ثمر رسیده است. از این تعداد، ۳۵ پروژه در حال بهره‌برداری قرار دارند و ۱۲ پروژه نیز در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار دارند. این پروژه‌ها با یک اعتبار کلی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال حدود ۲۳۰۰ نفر، گامی موثر در جهت توسعه و بهره‌برداری صحیح از حوزه شیلات در منطقه و مستعد بودن آن‌ها برداشته شده است. سرکشی در این عملیات، علاوه بر خودکفایی، منجر به رونق و شکوفایی در این صنعت خواهد شد.

در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز تولید مولدین عاری از بیماری خاص میگو، لطفی فرماندار تنگستان در مراسمی با حضور مسئولان و مردم شهرستان، به گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی پرداخت.

در این مراسم، فرماندار تنگستان اعلام کرد که همزمان با هفته دولت، در شهرستان تنگستان تعداد ۱۴۴ پروژه با اعتبار ۲۹۷۱۱ میلیارد تومان در حوزه های مختلف افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی آن شروع می شود.

وی افزود: این پروژه ها نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد به لحاظ تعداد پیشرفت داشته و به لحاظ اعتبار نیز بیش از ۳۰۰ درصد رشد اعتبار داشته است.

امیری مدیرکل شیلات استان، در مراسم هفته دولت، استان بوشهر را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه آبزی‌پروری دانست و بیان کرد: فعالیت پرورش ماهی در قفس به عنوان یک قطب در استان با ۶ برنامه بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری ۱۷۶ میلیارد تومانی صورت می‌گیرد و باعث ایجاد ۱۵۴ اشتغال مستقیم شده است. همچنین، آغاز عملیات اجرایی با بودجه‌ای معادل ۱۱۷ میلیارد تومان برای این طرح در دستور کار قرار دارد.

هدف اصلی این طرح، بیشترین تولید و تأمین پایدار در حوزه پرورش میگو و جلوگیری از خروج ارز است. طرح عملیات اجرایی مرکز تولید مولدین عاری از بیماری خاص قرار است ۲۵ نفر را در حوزه اشتغال مشغول شوند با ظرفیت تولید ۲ هزار تن انجام می شود.

شناسه خبر : 10528
تاریخ : 1402/6/2 10:41:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ynhkOa
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #گرامیداشت #هفته دولت #استان بوشهر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.