گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
افزايش ۲۰ درصدي فروش چارتهاي دريايي در شش ماهه اول ۲۰۲۲
سازمان نقشه برداري كشور اعلام كرد: در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ فروش بين المللي چارتهاي دريايي ۲۰% افزايش يافته است.

 عطيه مجتهدي معاون مديريت آبنگاري و امورجزرومدي سازمان نقشه برداري با اعلام افزايش عرضه و فروش بين المللي چارتهاي دريايي اعلام كرد:« تا كنون ۶۶ چارت الكترونيك ناوبري از توليدات سازمان نقشه‌برداري كشور پس از كنترل و تاييد بين المللي از طريق مرجع بين‌المللي منتشر شده كه چهار چارت از اين تعداد اخيرا منتشر شده اند.»
مجتهدي دليل افزايش فروش چارتهاي دريايي در سال جاري را افزايش تردد شناورها در شش ماهه اول سال، دانست و گفت: چارتهاي دريايي جديد كه در سال ۲۰۲۲ در باند هاي كاربري دسترسي، بندري و پهلوگيري منتشر شده است در اختيار دريانوردان قرار گرفت.
وي افزود: ۶۶ چارت‌ منتشر شده شامل ۱۸ چارت از باند كاربري ساحلي ، ۴۲ چارت از از باند كاربري دسترسي ، ۵ چارت از باند كاربري بندري و تنها يك چارت از باند كاربري پهلوگيري است.
مجتهدي همچنين با اشاره به جايگزين تدريجي چارتهاي توليد شده داخلي بجاي چارتهاي بيگانه در آبهاي تحت حاكميت كشور گفت: افزايش استفاده از چارتهاي دريايي توليد داخل توسط دريانوردان نشان دهنده اعتماد روزافزون دريانوردان به چارتهاي داخلي مي باشد و بنابراين، تهيه و بروزرساني چارتهاي دريايي به منظور پاسخگويي به اين اعتماد بين المللي بسيار حائز اهميت است.
لازم به ذكر است كه مديريت آبنگاري و امور جزرومدي سازمان نقشه‌برداري كشور از سال ۱۳۶۲ ، هيدروگرافي و تهيه چارت‌هاي دريايي از آب‌هاي جنوب و شمال كشور را عهده دار بوده و حاصل آن توليد ۱۷۰ چارت دريايي از خليج فارس،۱۱ چارت از درياي عمان و ۵۷ چارت از درياي خزر در مقياس‌ها و باندهاي كاربري مختلف است،  هيدروگرافي از آب‌هاي كشور توسط تجهيزات هيدروگرافي و با استفاده از شناورهاي سازمان نقشه‌برداري كشور انجام شده و پس از پردازش‌هاي نهايي و پياده‌سازي عوارض ساحلي و علائم كمك ناوبري به توليد چارت دريايي مي‌انجامد. شناورها به منظور حفظ ايمني دريانوردي و بر اساس قوانين بين‌المللي ملزم به استفاده از چارت‌هاي دريايي به روز بوده و خريداران چارتهاي دريايي اطلاعات بروزرساني را به مدت يكسال بطور رايگان دريافت مينمايند.  هماهنگي‌هاي لازم به منظور اولويت‌بندي و انتشار چارت‌هاي دريايي توسط كميته ملي هيدروگرافي انجام شده و چارت‌هاي ناوبري دريايي پس از قرار گرفتن در اولويت‌هاي اين كميته و از طريق آن منتشر مي‌شوند. چارت‌هاي ناوبري دريايي به منظور امكان انتشار در سطح بين‌الملل بايد با توجه به آخرين استانداردهاي سازمان جهاني هيدروگرافي تهيه و به روز شده باشند و قبل از انتشار، توسط مراجع تاييد شده سازمان جهاني هيدروگرافي (IHO) تحت كنترل‌ قرار گرفته و پس از اطمينان از صحت آنها، اجازه انتشار مي‌يابند.

شناسه خبر : 2691
تاریخ : 1401/5/11 07:26:43
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fxMbBd
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #عطيه مجتهدي #آبنگاري #امورجزرومد #سازمان نقشه برداري

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.