گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
افزایش تکدی گری در بوشهر، چهره ی قطب انرژی کشور را زشت نموده است
دیر زمانیست که افزایش تعداد گدایان در بوشهر باعث تغییر چهره شهر در جهت زشت شدن است و سوء مدیریت مجموعه های ذی ربط در راستای جمع آوری ایشان تبعاتی جبران ناپذیر به همراه دارد.

بصورت کلی باید در نظر داشت که این مسئله ناشی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در جامعه با آن مواجه هستند، عوامل مختلفی مانند فقر، بیکاری، بی خانمانی، اعتیاد و شرایط زندگی نامناسب، باعث می‌شوند که برخی از افراد به گدایی متوسل شوند. 

 

در این شرایط، سیاستمداران، خیرین، سازمان‌های اجتماعی و بخش خصوصی می‌توانند در راه حل این مشکلات بسیار موثر باشند، برای حل این مشکل، می توان به همکاری با فرمانداری و شهرداری بوشهر برای ایجاد مراکز اجاره ای برای خیامی ها، ایجاد شغل و کسب و کار ، تامین نیازهای و حمایت از افراد فقیر و بی دربان، آموزش شغلی و نیز شناخت و آگاهی افراد از خطرات گدایی و برداشت اشتباهی از این موضوع کمک کرد.

 

به علاوه، شفافیت و آگاهی بیشتری از چگونگی استفاده از کمک‌های اجتماعی نیز می‌تواند به کاهش تعداد گدایان در بوشهر و همچنین مبارزه با تبعیض‌های اجتماعی کمک کند. 

با توجه به این نکات، می‌توان به سمت حل مشکل گدایان در بوشهر حرکت کرد.

 

بصورت کلی افزایش گدایی در شهر بوشهر یکی از مشکلاتی است که نشان دهنده عدم توجه به مسئله فقر و نبود توجه به اقشار ضعیف جامعه است. 

 

دولت و مسئولین باید برنامه هایی را برای حل مشکلات اقتصادی در بوشهر و بخصوص برای دسترسی به منابع اقتصادی برای تکدی گرایان پیاده سازی کنند. همچنین، باید برنامه هایی را برای آموزش و کمک به افراد فقیر در ایجاد کسب و کارهای راهبردی و فرصت های شغلی مناسب راه اندازی کرد.

 

همدلی بیشتر و توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی این شهر، می تواند به کاهش گدایی و زندگی بهتر برای تمامی اقشار در بوشهر بیانجامد.

 

با تمرکز بر ایجاد کسب‌وکار و فرصت‌های شغلی مناسب در شهر بوشهر و حمایت های اجتماعی قوی تر از گدایان، می‌توان به تدریج تعداد گردشگران در این مناطق را نیز افزایش داد و به طور مستقیم به توسعه بومی و کلان اقتصاد این شهر کمک کرد. در کل، توجه و همدلی با افراد فقیرِ مبتلا به گدایی، امری اساسی و حیاتی است که باید با آگاهی از آن، برنامه ریزی درست کرد و شرم‌آور است که بدان بی توجه بی‌توجه باشیم.

شناسه خبر : 6587
تاریخ : 1402/1/11 12:32:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/qWrqou
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #تکدی گری #استان بوشهر #افزایش #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.