آخرین اخبار
افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در آب‌های جنوب
سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس از امروز تا شنبه هشدار داد.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از صبح چهارشنبه تا اواخر وقت شنبه موجب افزایش سرعت وزش باد در شرق تنگه هرمز و غرب دریای عمان با جهت جنوب شرقی و سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع امواج بین یک تا ۱.۵ متر و از پنجشنبه شمال و مرکز خلیج فارس با جهت شمال غربی و سرعت باد موقتی (۳۰ نات) و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین یک تا ۲ متر و فراسواحل حداکثر ۲.۵ متر خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه در روز چهارشنبه شرق تنگه هرمز و غرب دریای عمان و روز پنج‌شنبه تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس پیش‌بینی شده است.

روز‌های جمعه و شنبه مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان درگیر این سامانه خواهند شد.

این شرایط جوی احتمال اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری را به همراه دارد.

سازمان هواشناسی به خودداری از تردد شناور‌های سبک، فعالیت‌های تفریحی و شنا به ویژه در سواحل و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و شناور‌های مسافربری در بنادر توصیه کرده است.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10688
تاریخ : 1402/6/8 11:54:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ACYTxL
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #هواشناسی #امواج #تنگه هرمز #دریای عمان #خلیج فارس

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.